Plemię Indian wzywa Jeepa do zaprzestania używania jego nazwy. Czy to koniec produkcji legendarnego modelu?
Jeep używa „Cherokee” jako nazwy modelu od połowy lat 70. XX wieku, ale kolejna generacja pojazdów pojawia się podczas wzmożonej w USA dyskusji na temat kwestii rasowych i sprawiedliwości społecznej.
W pisemnym oświadczeniu Czirokezi (ang. Cherokee) wzywają Jeepa do zaprzestania używania nazwy „Cherokee” w swoich pojazdach:
Jesteśmy pewni, że intencje są dobre, ale nie jest dla nas zaszczytem umieszczenie nazwy naszego plemienia na boku samochodu.
Najlepszym sposobem, aby nas uhonorować, jest poznanie naszego suwerennego rządu, naszej roli w tym kraju, naszej historii, kultury i języka oraz prowadzenie znaczącego dialogu z władzami federalnymi uznanych plemion pod względem kulturowej stosowności.
Przeczytaj też: Nowy Jeep Grand Cherokee L – nowa jakość w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów. Kiedy będzie dostępny w Europie?
To pierwszy raz, kiedy Czirokezi wyraźnie poprosił Jeepa o zaprzestanie używania nazwy swojego plemienia.
Jeep odpowiedział na oświadczenie Czirokezów:
Nazwy naszych pojazdów zostały starannie wybrane i był pielęgnowane przez lata, aby uhonorować i uczcić rdzennych Amerykanów za ich szlachetność, waleczność i dumę. Jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek zobowiązani do pełnego szacunku i otwartego dialogu z Czirokezami.
Przeczytaj też: Test Jeep Grand Cherokee Trackhawk – potwór wprost z horrorów
Prośba Czirokezów do Jeepa, została wystosowana niedługo po tym, jak kilka amerykańskich profesjonalnych drużyn sportowych ogłosiło, że przestaną używać, między innymi w swoich logach, nazw i obrazów rdzennych Amerykanów.
Myślicie, że to koniec Jeepa Cheerokee’a?
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: