Platforma E-GMP: zasięg 500 km i ładowanie do 80% w 18 minut!
Hyundai Motor Group przedstawił E-GMP, pierwszą dedykowaną platformę dla samochodów elektrycznych, przeznaczoną dla nowej generacji pojazdów BEV.
Od 2021 r. E-GMP będzie stanowić bazę dla szeregu nowych pojazdów typu BEV, w tym Hyundaia IONIQ 5 oraz pierwszego dedykowanego modelu BEV firmy Kia Motors Corporation, który zostanie ujawniony w 2021 roku, a także szeregu innych modeli. Zaprojektowana wyłącznie dla pojazdów elektrycznych, platforma E-GMP daje więcej możliwości w porównaniu z istniejącymi platformami Grupy, z których każda została zaprojektowana z myślą o wykorzystaniu silników spalinowych.
E-GMP jest mniej skomplikowana od dotychczas stosowanych platform. Umożliwia szybki i elastyczny rozwój konstrukcji, które mogą być stosowane w większości segmentów pojazdów, takich jak sedany, crossovery czy SUV-y. Ponadto elastyczność platformy pozwala zaspokoić różne potrzeby Klientów, również w zakresie osiągów pojazdów. Korzystający z E-GMP, sportowy model będzie mógł przyspieszy od zera do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy i osiągnie maksymalną prędkość wynoszącą 260 km/h.
Platforma zapewnia większe bezpieczeństwo dzięki ramowej konstrukcji akumulatora wykonanej ze stali o ultra wysokiej wytrzymałości. Elementy ze stali tłoczonej na gorąco wokół akumulatora, zapewniając dodatkową sztywność. Energia zderzenia może być efektywnie pochłaniana, dzięki pochłaniającym energię sekcjom nadwozia i podwozia, efektywnym ścieżkom rozpraszania energii oraz centralnej części akumulatora ściśle połączonej z nadwoziem pojazdu.
Platforma umożliwia zastosowanie napędu tylnego lub na wszystkie koła, przy zastosowaniu dodatkowego silnika na przedniej osi. Układ napędu na cztery koła będzie pozwalał na rozłączenie połączenia pomiędzy przednim silnikiem i przednimi kołami.
E-GMP standardowo oferuje możliwość ładowania 800V i umożliwia ładowanie 400V bez potrzeby stosowania dodatkowych urządzeń lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która obsługuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400V do 800V w celu zapewnienia stabilnego ładowania. Samochód elektryczny oparty na E-GMP może dysponować zasięgiem ponad 500 km przy w pełni naładowanym akumulatorze, zgodnie z obowiązującą procedurą pomiaru zużycia energii (WLTP). Co więcej, może naładować się do 80 procent w zaledwie 18 minut. Natomiast zaledwie 5 minut wystarczy na uzyskanie 100 km zasięgu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: