Plany wicemistrzów
Wicemistrzowie Europy Michał Sołowow i Maciej Baran przedstawili plan startów na nadchodzące miesiące. Załoga Cersanit Rally Team prezentuje bardzo napięty kalendarz startów, a rozpoczną od rund mistrzostw Starego Kontynentu - rajdów Mille Miglia i Istambuł. Nie zabraknie ich także na polskich trasach, ponieważ mają zamiar pojawić się na Rajdzie Krakowiskim, otwierającym RSMP.
Sołowow i Baran na trasie Rajdu Antibes |
![]() |
Fot. Cersanitrally.pl
|
– Chcielibyśmy pojechać całe Mistrzostwa Europy, więc zgodnie z regulaminem zgłosimy się do cyklu przed włoską rundą. Nie zapominamy także o Mistrzostwach Polski – powiedział Maciek Baran. – Na razie jednak nie jesteśmy w stanie przedstawić pełnego kalendarza. Decyzje o tym, w jakich zawodach weźmiemy udział będziemy podejmować na bieżąco, analizując nasze wyniki i rozwój sytuacji. Mistrzostwa Europy wyglądają w tym roku bardzo interesująco. Miałem okazję usłyszeć nieco o planach w ubiegły piątek, odbierając w Pradze nagrodę za tytuł Wicemistrzów Europy 2008. Mają one jednak jedną wadę – FIA przewidziała w tym roku aż 11 eliminacji. To bardzo dużo, szczerze mówiąc liczyliśmy na maksymalnie 9 rund. W kalendarzu pojawiły się nowe rajdy – zupełnie nam nieznane, asfaltowe: Asturias i Du Valais. Z drugiej strony dobrze, że pozostała w rozgrywkach grecka ELPA – to jedyny rajd rozgrywany na szutrze, szkoda byłoby go stracić. Ponieważ kilka eliminacji Mistrzostw Europy pokrywa się z IRC, siłą rzeczy pojawimy się w czterech rundach tego cyklu. Bardzo się z tego cieszymy – rywalizacja z silną konkurencją zawsze powoduje u nas dodatkowe emocje i mobilizuje do walki.
Jeżeli chodzi o Mistrzostwa Polski, to po zmianach regulaminowych i zmniejszeniu liczby eliminacji, wydają się one być również atrakcyjne. Trochę obawiamy się frekwencji, ale wszystko okaże się po publikacji listy zgłoszeń Rajdu Krakowskiego. Na mecie w Myślenicach podejmiemy decyzję o dalszych losach CRT w RSMP – dodał Maciek. – Nawet ten wstępny harmonogram oznacza, że czeka nas bardzo pracowita wiosna. W kwietniu wystartujemy aż w trzech rajdach na różnych nawierzchniach, w zawodach o całkowicie odmiennej charakterystyce i specyfice. Cały zespół ostro pracuje, bo czasu pozostało niewiele: analizujemy poprzednie rajdy, opracowujemy logistykę, trenujemy, testujemy Peugeota. Zamierzamy być perfekcyjnie przygotowani do sezonu – zakończył pilot Cersanit Rally Team.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: