
PKN Orlen podniósł ceny od 22 listopada
PKN Orlen podniosło od dziś ceny za korzystanie z ładowarek aut elektrycznych.
Od dziś, tj. 22 listopada 2022 roku obowiązuje nowy cennik ładowania samochodów elektrycznych na ładowarkach należących do PKN Orlen. O ile więcej zapłacą elektromobilni?
Nowe ceny na stacjach ładowania sieci PKN Orlen
Poniższa grafika opracowana przez PKN Orlen pokazuje obowiązujące od dziś stawki za poszczególne typy gniazd i poziomy mocy ładowania. Jedyne co nie uległo zmianie, to opłata za postój na ładowarce, która zarówno do wczoraj, jak i od dziś pozostała na niezmienionym poziomie w kwocie 0,34 zł za minutę ponad określony okres, zależny od typu ładowarki na konkretnej stacji.

Jak widać wzrost cen dotyczy każdego typu gniazda i każdego typu mocy przesyłanej z ładowarki do pojazdu elektrycznego. Ceny ładowania z gniazd AC wzrosły z 1,22 zł/kWh do 1,61 zł/kWh. Ładowanie DC o mocy mniejszej, bądź równej 50 kW kosztowało 1,70 zł/kWh, od dziś kosztuje już 2,30 zł/kWh. W przypadku ładowarek o mocy w zakresie od 50 do 125 kW cena wzrosła z 2.04 zł/kWh do 2,47 zł/kWh.
Zupełnie nowa stawka za najszybsze ładowarki
Ponadto pojawił się nowy przedział cen i jeszcze wyższa cena za ładowanie na najszybszych ładowarkach należących do sieci PKN Orlen. Pobieranie energii z ładowarek o mocy przekraczającej 125 kW od dziś kosztować będzie 2,72 zł/kWh. Oznacza to, że przy samochodzie elektrycznym zużywającym średnio 20 kWh/100 km, koszt doładowania energii na przejechanie 100 km na najszybszych stacjach ładowania PKN Orlen wyniesie 54,40 zł. To kwota wystarczająca dziś na zakup nieco ponad 7 litrów paliwa. Tym samym ładowanie samochodu elektrycznego, znacznie droższego w zakupie od analogicznego auta spalinowego nie jest już korzystniejsze od tankowania samochodu benzynowego lub diesla. Zajrzyjcie do naszego wcześniejszego materiału, w którym porównywałyśmy koszty przejechania 100 km na różnych paliwach/źródłach energii.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: