Pirelli zostaje w Formule 1 na kolejny rok
Kontrakt Pirelli na dostawę opon do Formuły 1 został przedłużony o rok.
Obecna umowa Pirelli, włoskiego producenta opon, z Formułą 1 obejmowała lata 2020-2023.
Wraz z początkiem sezonu 2021 planowano przejście na 18-calowe opony (zamiast dotychczas używanych 13-calowych). Nowe opony miały być jednym z elementów zapowiadanej przez F1 rewolucji technicznej, jednak pandemia koronawirusa spowodowała opóźnienie debiutu nowych regulacji.
Przeczytaj też: Koniec polewania się szampanem na podium w F1
W ramach rekompensaty za poniesione nakłady na rozwój nowych opon, FIA i F1 zaproponowały Pirelli przedłużenie obecnej umowy o rok, do zakończenia sezonu 2024. Dyrektor generalny Pirelli, Marco Tronchetti Provera powiedział:
Jesteśmy oczywiście bardzo zadowoleni z porozumienia, które przedłuży do 2024 roku naszą obecność na samym szczycie świata sportów motorowych.Motorsport jest częścią naszego DNA, a F1 działa niczym poligon doświadczalny, pozwalając nam zastosować w samochodach drogowych wiedzę zdobytą na torze.
Przeczytaj też: Formuła 1, AMG i E Performance: to przepis na sportową hybrydę
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: