Pirelli rozszerza ofertę opon całorocznych wykorzystujących chroniącą przed przebiciem technologię Seal Inside
Opony całoroczne są przeznaczone dla osób, które nie szukają ekstremalnych osiągów i nie pokonują znacznych odległości w ciągu roku. Są natomiast idealne dla kierowców, których głównym priorytetem jest znalezienie jednego produktu, który zapewni bezpieczeństwo zarówno zimą, jak i latem. Dzięki oponom całorocznym nie muszą oni myśleć o sezonowych zmianach, a dzięki technologii Seal Inside nawet o przebiciach.
Gama opon Pirelli, które mogą być używane przez cały rok, została rozbudowana w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony kierowców.
W ciągu ostatnich trzech lat nastąpił duży wzrost zainteresowania konsumentów w całej Europie oponami całorocznymi – rynek ten wręcz podwoił się w latach 2016-2019. Pirelli rozszerza gamę całorocznych opon o 22 nowe rozmiary bieżników Cinturato All Season Plus i Scorpion Verde All Season SF na obręcze od 16 do 19 cali.
Na rynku dostępne są także modele z technologią Seal Inside – systemem Pirelli, który pozwala kierowcom kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony. Dzięki wprowadzeniu nowych rozmiarów marka Pirelli będzie w stanie pokryć blisko 90% perspektywicznego rynku opon całorocznych.
Opony zimowe są nadal zalecane do samochodów o większej mocy i tych, które są eksploatowane w ekstremalnych warunkach zimowych. Oferta całoroczna Pirelli została opracowana z myślą o osobach, które pokonują mniejsze przebiegi, głównie w mieście i wolą używać tylko jednego kompletu opon przez cały rok, bez konieczności dokonywania sezonowej zmiany. Wszystko zależy więc od tego, w jaki sposób kierowca ma zamiar jeździć i eksploatować swój samochód. Popyt na opony całoroczne znacznie wzrósł w całej Europie, a ogumienie tego typu zapewnia doskonałą równowagę między charakterystyką opony letniej, a specjalizacją opony zimowej.
Przeczytaj też: Dobór zimowych opon – radzi Pirelli
Cinturato All Season Plus
Opona Cinturato All Season Plus, do samochodów z kołami od 15 do 20 cali, jest przeznaczona dla osób, które jeżdżą głównie po miastach, nie martwiąc się o pogodę. Ta ewolucja oryginalnej serii Cinturato All Season korzysta ze specjalnego kierunkowego wzoru bieżnika, który optymalizuje odprowadzanie wody przez dwa szerokie kanały podłużne i rowki boczne, ograniczając tym samym wystąpienie zjawiska aquaplaningu. Innowacyjna konstrukcja oznacza również zmniejszony poziom hałasu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Kolejną charakterystyczną cechą nowej Cinturato All Season Plus są lamelki 3D. Konstrukcja ta ma na celu zminimalizowanie ruchu klocków bieżnika, aby zagwarantować lepszą wydajność podczas hamowania i pokonywania zakrętów. Dzięki temu profil zużycia opony jest bardziej równomierny, a jednocześnie wydłuża się żywotność ogumienia. Podczas opadów śniegu lamelki otwierają się i chwytają śnieg, zapewniając doskonałą przyczepność z nawierzchnią drogi. Sprawia to, że Cinturato All Season Plus ma nie tylko oznaczenie M + S, ale również symbol płatka śniegu z trzema szczytami górskimi – znak będący potwierdzeniem pełnego bezpieczeństwa w zimowych warunkach.
Scorpion Verde All Season SF
Pirelli oferuje również model Scorpion Verde All Season SF, zaprojektowany dla kierowców SUV-ów i crossoverów. Jest to opona doskonale sprawdzająca się zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Na jej boku znajdziemy oznaczenie M + S oraz płatka śniegu z trzema szczytami górskimi, gwarantujący bezpieczeństwo w zimowe dni. Specyficzna konstrukcja wzoru bieżnika i bloków zapewnia doskonałe prowadzenie zarówno na śniegu, jak i na mokrej nawierzchni oraz doskonałą przyczepność i stabilność boczną. Dopełnieniem atrybutów tej opony jest długa żywotność, niska emisja hałasu i niskie opory toczenia, pomagające zmniejszyć zużycie paliwa.
Carrier All Season
Uzupełnieniem oferty opon całorocznych jest opona Pirelli Carrier All Season przeznaczona do samochodów dostawczych. Opona ta jest bardzo łatwa w prowadzeniu, ma długą żywotność, niskie opory toczenia i doskonałe osiągi w każdych warunkach. Co więcej osiągi na mokrej nawierzchni stawiają oponę Pirelli Carrier All Season w czołówce klasy. Opona ta również posiada oznaczenia M + S i płatka śniegu, aby zagwarantować wydajność w umiarkowanych warunkach zimowych.
Przeczytaj też: Oto najdroższe opony świata
Pirelli Cinturato All Season Plus i Scorpion Verde All Season są również dostępne z technologią Seal Inside, która pozwala kierowcom kontynuować jazdę po przebiciu opony bez utraty ciśnienia w przypadku uszkodzeń do czterech milimetrów. Jest to zasługą zastosowania specjalnej warstwy szczeliwa po wewnętrznej stronie opony, które natychmiast otacza wszelkie ciała obce przebijające oponę i zapobiega w ten sposób utracie ciśnienia. Po usunięciu przedmiotu szczeliwo dodatkowo wypełnia powstały otwór. Szczeliwo pokryte jest z kolei specjalną folią, która dodatkowo chroni je jeszcze przed założeniem opony na koło. Technologia Seal Inside zapewnia niezawodność samochodu, gwarantując osiągi w każdych warunkach i chroni przed utratą ciśnienia w oponie.
Opony całoroczne Scorpion Verde są również dostępne z opcją Self-Supporting Run Flat firmy Pirelli, która gwarantuje bezpieczeństwo idące w parze z wrażeniami jakie daje w trakcie jazdy. Opony te są specjalnie zaprojektowane, aby utrzymać stabilność samochodu w przypadku przebicia opony, umożliwiając kierowcom bezpieczne przejechanie kolejnych 80 kilometrów z maksymalną prędkością 80 km/h. Działa to dzięki wzmocnieniom wbudowanym w ścianę boczną opony, które są w stanie utrzymać ciężar samochodu, a także przenieść siły na niego działające – nawet przy całkowitym braku ciśnienia w oponach.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: