Piquet, Massa, Renault i Mercedes
Urlop w Formule 1 nie oznacza, że nic w świecie Królowej Sportów Motorowych się nie dzieje. Wszyscy śledzą stan zdrowia Felipe Massy, decyzje zespołów i poczynania Michaela Schumachera.
Czy Nelson Piquet Junior jest jeszcze członkiem zespołu Renault? |
fot. Renault
|
Coraz częściej mówi się, że Nelson Piquet Junior
nie dotrwa w zespole Renault do końca bieżącego sezonu. Po ostrej wymianie zdań pomiędzy nim
a Flavio Briatore w zeszłym tygodniu wygląda na to, że panowie nawet za pośrednictwiem Nelsona Piquet seniora – trzykrotnego Mistrza Świata – chyba się nie dogadają. Młody Brazylijczyk zarzuca zespołowi Renault, że nigdy nie miał możliwości dorównać swojemu koledze Fernando Alonso, ponieważ nie posiadał równie dobrego samochodu. Chociaż Briatore zaprzecza takiemu stanowi rzeczy, sam jednak przyznaje, że różnice techniczne zdarzały się, choć nie trwały, jak określił, dłużej niż jeden wyścig. Szef zespołu Renault twierdzi, że Piquet znajduje mnóstwo wymówek, aby usprawiedliwić brak zadowalających rezultatów. Nelsona Piquet Juniora prawdopodobnie zastąpi Romain Grosjean – kierowca testowy zespołu.
Felipe Massa podczas weekendu na Hungaroring |
fot. Ferrari
|
Podobno Felipe Massa najchętniej wystartowałby już w GP Europy, które odbędzie się 23 sierpnia w Walencji. Po nieszczęśliwym wypadku na torze Hungaroring tydzień temu brazylijski kierowca pozostaje w szpitalu w Budapeszcie. Jego stan zdrowia ulega ciągłej poprawie. Jak podaje biuro prasowe Scuderia Ferrari Marlboro w poniedziałek 3 sierpnia o godz 9:30 Felipe udzieli pierwszego wywiadu od czasu wypadku. Także na poniedziałek przewidziany jest wylot Brazylijczyka do Sao Paulo.
Schumi na torze w Mugello |
fot. Ferrari
|
W niedzielę Michael Schumacher odwiedził w szpitalu w Budapeszcie swojego przyjaciela
i podopiecznego, którego ma zastąpić podczas GP Europy w bolidzie Ferrari. Niemiecki kierowca, który po raz pierwszy od czasu wypadku spokał się osobiście z Brazylijczykiem był mile zaskoczony stanem zdrowia Felipe Massy.
Ponadto, zapytany o wrażenia z własnych treningów odbytych w zeszłym tygodniu w Mugello siedmiokrotny Mistrz Świata przyznał, że czuje prawie każdy mięsień, ale to normalny stan po tak długim czasie bez testów i jest ciekawy co przyniosą następne dni.
Czy tak długa historia zmierza właśnie do końca? |
fot. Daimler
|
Wartość zaangażowania Mercedesa w mistrzostwa Formuły 1 jest podobno rozważana przez Daimlera. Jak powiedział ostatnio gazecie Stuttgarter Nachrichten Helmut Lense, członek zarządu koncernu, dyskusja stała się jeszcze bardziej aktualna w obliczu decyzji wycofania z wyścigów zespołu BMW. Wcześniej w trakcie sezonu sugerował on, że Mercedes może zrezygnować z udziału w F1 na rzecz bardziej intratnych projektów. Rzecznik prasowy Daimlera zaraz po oświadczeniu szefów BMW w ostatnią środę powiedział, że decyzja bawarskiego producenta nie ma żadnego wpływu na zaangażowanie jego firmy w F1.
Czy następne zespoły koncernów samochodowych jeden po drugim będą podejmowac podobne decyzje? Pozostaje nam jeszcze Toyota i Renault…
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: