Piotr Biesiekirski ma za sobą kolejne udane testy motocykla Moto2 w Walencji
Pierwszy i jedyny Polak w motocyklowych mistrzostwach Europy Moto2 swoje pierwsze testy na motocyklu z mistrzostw świata odbył w sierpniu na torze w Barcelonie, gdzie w czerwcu miał zadebiutować w cyklu Grand Prix.
Podobnie jak w Barcelonie, w Walencji 18-latek także miał do swojej dyspozycji tylko cztery 40-minutowe sesje, pokonując w sumie 53 okrążenia. Był jednak w stanie zrobić spore postępy zarówno jeśli chodzi o ustawienia motocykla, jak i czasy okrążeń.
Po pierwszych sześciu wyścigach mistrzostw Europy Moto2, startujący w barwach ekipy Euvic Stylobike Good Racing, Biesiekirski zajmuje w klasyfikacji generalnej wysokie, szóste miejsce. Jego najlepszym rezultatem jest piąta pozycja, wywalczona w lipcu na portugalskim torze Estoril.
Trzy kolejne wyścigi ME Moto2 odbędą się w pierwszy weekend października na hiszpańskim torze Motorland Aragon.
To były dość krótkie, ale bardzo udane testy – powiedział Piotr Biesiekirski. – Coraz lepiej czuję się na motocyklu z mistrzostw świata, choć ma zupełnie inną charakterystykę niż maszyna, którą startuję w mistrzostwach Europy. Wymaga innego stylu jazdy i bardziej intensywnej pracy ciałem, szczególnie na wyjściach z zakrętów, ale odpowiada mi to. Choć mieliśmy dość mało czasu, to jednak razem z ekipą techniczną, z którą pracuję w mistrzostwach Europy, byliśmy w stanie sporo popracować nad ustawieniami. Czułem się dzięki temu naprawdę dobrze. Drugiego dnia poprawiłem swój czas o półtorej sekundy i w porównaniu do testów w Barcelonie zbliżyłem się do wyników zawodników z czołówki mistrzostw świata, co bardzo mnie cieszy. Gdybyśmy mieli do dyspozycji jeszcze jedną sesję, mógłbym urwać jeszcze więcej, co nastraja nas bardzo optymistycznie przed kolejnymi testami.
Najnowsze
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
Wyobraź sobie, że tracisz prawo jazdy na pięć lat tylko dlatego, że złamałeś trzymiesięczny zakaz jazdy. Brzmi jak przesada? Ministerstwo Infrastruktury uważa, że to konieczność, by ukrócić plagę kierowców, którzy ignorują prawo. Ale eksperci biją na alarm: „To nieproporcjonalna kara!”. Czy nowe przepisy rzeczywiście poprawią bezpieczeństwo na drogach, czy tylko stworzą kolejne problemy? Sprawdzamy, co się zmieni i dlaczego ten projekt wzbudza tak gorące emocje. -
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
-
Iveco vs rynek ciężarowy w Polsce: czy włoska marka utrzyma swoją przewagę w erze elektromobilności?
-
Ból pleców i drętwienie rąk? Jak motocykliści mogą zadbać o swoje zdrowie?
-
Klara Kowalczyk pierwszą Polką w programie F1 Academy! Kiedy zobaczymy ją w F1?
Zostaw komentarz: