
Pierwszy wyścig Formuły 1 w Azerbejdżanie
Już w niedzielę odbędzie się pierwszy w historii wyścig Formuły 1 w Azerbejdżanie. W Baku najlepsi kierowcy na świecie będą walczyć o Grand Prix Europy.
Miejski tor w stolicy Azerbejdżanu został zaprojektowany przez Niemca, Hermanna Tilke, który specjalizuje się w takich obiektach. Jego wcześniejszym dziełem jest chociażby tor w Soczi, gdzie odbywa się Grand Prix Rosji.
Baku Street Circuit powstał w 2012 roku, ale później modernizowano go dwa razy. Ostateczny profil został zaakceptowany przez FIA dopiero w 2014 roku. Jest na nim 12 lewych i 8 prawych zakrętu. Długość toru to 6,006 km, a kierowcy podczas Gran Prix będą musieli przejechać 51 okrążeń, czyli w sumie 306,51 km.
Miejska trasa przebiega przez historyczne centrum miasta. Organizatorzy od dwóch lat pracowali nad przygotowaniem wyścigu. Nad pracami czuwał Charlie Whiting, dyrektor wyścigów F1. Specjaliści podkreślają, że tor w Baku jest bardzo podobny do tego w Singapurze, ale można na nim osiągać wyższe prędkości i jest trudniejszy technicznie. Ambasadorem toru w Baku jest Fernando Alonso.
Będzie to już 23. Grand Prix Europy w historii. Impreza po raz pierwszy odbyła się w 1983 na brytyjskim torze Brands Hatch. Później wyścig organizowano na Nurburgring, Donington Park, a także Jerez i Walencji.
Grand Prix Europy jest 8 z 21 wyścigów w tegorocznym sezonie. Liderem jest Nico Rosberg (116 pkt), na drugim miejscu znajduje się Lewis Hamilton (107 pkt), a na trzecim Sebastian Vettel (78 pkt).
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: