Pierwszy na świecie wspólny wyjazd motocyklistek w Himalaje! Ola Trzaskowska i Motocaina zapraszają do projektu TYLKO DLA ORLIC
Jesteś kobietą i chcesz przeżyć niesamowitą przygodę życia w podróży motocyklowej? Chcesz tę podróż odbyć pod okiem doświadczonej motocyklistki i w gronie niezwykłych kobiet? Projekt TYLKO DLA ORLIC jest także dla Ciebie!
Znana podróżniczka motocyklowa Aleksandra Trzaskowska, zaprasza – wspólnie z Motocaina.pl, patronem medialnym projektu – na niezwykłą, unikatową wyprawę „TYLKO DLA ORLIC”, czyli pierwszą kobiecą wyprawę motocyklową przez najwyższe przełęcze Himalajów.
Przed laty polskie himalaistki, kierowane przez Wandę Rutkiewicz, właśnie w kobiecym gronie zdobywały najwyższe góry świata. Pewnie miały dość słuchania, że są słabsze, że nie mogą nosić takich ciężarów jak mężczyźni, że gdyby nie faceci, to nie dałyby rady. Dziś już kobieta na ośmiotysięczniku nikogo nie dziwi. My motocyklistki też mamy swoje Everesty. Nałykałyśmy się łez poganiane przez facetów, że trzeba szybciej. Naczekałyśmy się, gdy Ci, co jeżdżą szybciej, po upadku musieli naprawiać swoje motocykle. Nasłuchałyśmy się, że jeździmy jak… Wystarczy. Zrobimy to same, po babsku, czyli mądrze. Bez spojrzeń pełnych politowania, bez poganiania, bez głupich męskich dowcipów. W dobrej atmosferze i w dobrym towarzystwie.
Dołącz do wyprawy na Facebooku tutaj!
Co o projekcie mówi organizatorka?
– Po kilku latach jazdy głównie z facetami, taki mnie naszedł pomysł… W przyszłym roku chcę zorganizować wyprawę pod roboczym hasłem „Tylko dla Orlic – pierwsza kobieca wyprawa motocyklowa w Himalaje”. Plan jest ambitny – pozdobywać najwyższe przełęcze, pojeździć po najwyżej położonej na świecie pustyni, spotkać się z mniszkami na końcu świata. Wyprawę robimy po naszemu, czyli kobiecemu. Pomysł jest. Termin jest. Traska wymyślona jest. I nawet już mam grupę chętnych Orlic – zaskakująco szybko udało się ją zebrać – cieszy się Aleksandra Trzaskowska.
Motocaina absolutnie i w całej rozciągłości kibicuje Oli i wszystkim obecnym oraz przyszłym Orlicom! Zapraszamy do kontaktu z organizatorką, aby dołączyć do tej niezwykłej grupy motocyklistek. Wystarczą chęci zwiedzania świata na motocyklu – reszta została już wymyślona za Ciebie!
Motocyklami w Himalaje, w najwyższe góry świata, po najwyższych przełęczach!
Jak wygląda agenda takiego wyjazdu?
Dzień 1 Przylot do Manali
Dzień 2 Manali – Gemur
Ruszamy w stronę wysokich przełęczy. Naszym pierwszym wyzwaniem będzie wspinaczka na Rohtang Pass. Przełęcz co prawda nie jest najwyższa, bo liczy „tylko” 3980 metrów, ale zaczynamy ją niemal 2500 metrów niżej. Po drodze przyjrzymy się klimatycznym wioskom w dolinie: będziemy przejeżdżać przez Khoksar, Sissu, Gondla oraz Tandi. Nocujemy w Gemur, na campingu nad rzeką, w przygotowanych dwuosobowych namiotach.
Dzień 3 Gemur – Sarchu
Tego dnia będzie już wyżej. Pojedziemy do Sarchu, ale przede wszystkim pokonamy przełęcz Baralachala (4800 m). Nocujemy w Sarchu na campingu, w przygotowanych dwuosobowych namiotach. Będziemy miały okazję sprawdzić czy mamy wystarczająco ciepłe śpiwory… Tę noc na pewno będziecie pamiętać – nie jest łatwo zasnąć na tych wysokościach jeśli to Wasz pierwszy raz. Dla osób źle znoszących te warunki, mamy przygotowany tlen.
Dzień 4 Sarchu – Leh
To będzie długi dzień i naprawdę wysokie przełęcze. Po raz pierwszy wjedziemy na ponad 5000 metrów na przełęcz Lachang La (5065 m). Rozpędzimy się na ile pozwolą nasze motocykle na równinie More Plains, by wreszcie wjechać na Tanglang La (5300 m), drugą najwyższą przełęcz na świecie z dostępnych dla motocykli. Wieczorem dojedziemy do Leh, gdzie zatrzymamy się w klimatycznym hotelu.
Dzień 5 Leh
Leh jest ciekawym miastem z mnóstwem atrakcji. Będziemy miały czas odpocząć i poznać kulturę buddyjską: zwiedzimy m. in. jeden z najpiękniejszych klasztorów buddyjskich w Ladakhu – Thiksey. Będziemy miały okazję poznać dawny pałac władców tej doliny – Shey. Wieczorem nie może nas zabraknąć na jednym z tradycyjnych tybetańskich marketów – tego wieczoru wyjdą z nas kobiety – bransoletki, koraliki, wisiorki… To będzie nasze.
Dzień 6 Leh – Dolina Nubry przez najwyższą przełęcz Khardung La
Dziś znów wysoko, najwyżej jak można w Ladakhu. Przejedziemy przez słynną przełęcz Khardung La, uważaną za najwyższą przełęcz na świecie dostępną dla pojazdów (5602 m). Tam zrobimy sobie zdjęcie, na którym wreszcie wszyscy uczestnicy będą ładni. Sprawdzimy ile przełęcz ma w istocie i zjedziemy z drugiej strony do doliny Nubra. W drodze do Hunder obejrzymy wydmy i wielbłądy – będzie okazja pojeździć po najwyżej położonej pustyni świata. Przenocujemy w specjalnie przygotowanych, dwuosobowych namiotach.
Dzień 7 Dolina Numbry – Jezioro Pangong Tso
Dziś pojedziemy nad malownicze jezioro Pangong Tso. To będzie długa i „dzika” trasa, z bardzo małą ilością wiosek po drodze: prawdziwe himalajskie „odludzie”. Przenocujemy nad Jeziorem
Pangong Tso w specjalnie przygotowanych, dwuosobowych namiotach. Brzegi Pangong Tso to cudowne miejsce do praktyki jogi (dla chętnych).
Dzień 8 Jezioro Pangong Tso – Sakti
Z jeziora Pangong Tso przejedziemy do Sakti przez trzecią najwyższą przełęcz – Chang La. Znowu będzie wysoko. Będzie trochę szutru i trochę asfaltu, cały czas z pięknymi widokami. W Sakti będziemy mogły odwiedzić lokalny klasztor buddyjski. Na noc zatrzymamy się w przytulnym, rodzinnym hotelu.
Dzień 9 Sakti – Jezioro Tso Kar przez Dolinę Indusu
Czeka nas magiczny dzień: pojedziemy magiczną drogą nad magiczne, słone jezioro – Tso Kar. Droga wzdłuż Doliny Indusu jest jedną z piękniejszych w Ladakhu. Ostatnia kilkadziesiąt kilometrów będzie szutrowe. Po drodze miniemy zapewne namioty ostatnich tybetańskich nomadów – ludu Champa. Nocleg w przygotowanych dwuosobowych namiotach nad Tso Kar.
Dzień 10 .Jezioro Tso Kar – Jispa
Na More Plains dołączymy do głównej drogi Leh – Manali, którą wrócimy do Jispa. Przekonacie się, że mimo iż ten kawałek drogi teoretycznie już znacie, wygląda on zupełnie inaczej gdy pokonywany jest w drugą stronę! Zobaczymy, kto pozna „stare kąty”. Nocleg w hotelu w Jispa.
Dzień 11 Jispa – Manali
Rano odwiedzimy moje „koleżanki mniszki” w żeńskim klasztorze buddyjskim na końcu świata. Potem „zaatakujemy” kapryśną przełęcz Rhotang Pass. Do Manali dotrzemy po południu. To koniec naszej motocyklowej podróży przez Ladakh. Nocleg w hotelu.
Dzień 12 Manali
Po długiej podróży należy nam się odpoczynek. Manali to idealne miejsce do tego. Będziemy też mogły odwiedzić lokalne gorące źródła.
Kiedy?
4 -15 sierpnia 2016 roku (termin już praktycznie obsadzony)
16 – 27 sierpnia 2016 (są jeszcze wolne miejsca)
Na czym?
Royal Enfield Bullet 500 cm3. Na trasie będzie nam asystował samochód, do którego zabieramy niezbędne paliwo, części zapasowe oraz butle z tlenem. Istnieje możliwość zabrania fotografa / filmowca jako pasażera samochodu.
Trasa
Trasa jest przewidziana na około 1500-1800 kilometrów (całość). Około 60-70% asfalt, a 30-40% szutry. Ale będzie wysoko. Trasa może również ulec zmianie na którymkolwiek odcinku ze względu na siły wyższe, w tym przede wszystkim ze względu na warunki atmosferyczne.
Warunki pobytu
Namiotów nie zabieramy. W miejscach, w których będziemy spały na campach, skorzystamy z sezonowych namiotów, które rozstawiają za nas inni – są wygodne. Kuchenek też nie bierzemy, tylko śpiwory. Część noclegów wypada w hotelach i pensjonatach – wszędzie tam gdzie one są.
Zainteresowane motocyklistki Ola prosi o kontakt:
Ola Trzaskowska
ola@advfactory.com
tel. 739 299 907
Kilka słów o organizatorce wyprawy, Oli Trzaskowskiej (więcej w wywidzie z nią tutaj).
Z wykształcenia socjolog i prawnik, z zamiłowania narciarka, motocyklistka enduro i obieżyświat. Zawsze znajduje czas na odkrywanie i „podbój” świata. Podczas podróży kładzie nacisk na kontakt ze spotykanymi ludźmi, co zmusiło ją do nauczenia się czterech języków. Dzięki tej umiejętności i pozytywnemu podejściu do otoczenia, nie raz widziała miejsca, o których nie wspomina się w przewodnikach. Na żaglowcu „Zawisza Czarny” opłynęła Przylądek Horn, odwiedzając „przy okazji”
polską stację antarktyczną im. Arctowskiego. Pieszo i lokalnymi środkami lokomocji zjeździła Amerykę Południową. Amerykę Północną przemierzała „klasycznie” – autostopem. Azję i Amerykę Południową poznała z siodełka motocykla. Himalajskie drogi i bezdroża zna jak własną kieszeń. Na jednośladzie pokonała kilkanaście najwyższych przejezdnych przełęczy świata – każda powyżej 5000 n.p.m. – dojeżdżając najwyżej na 5777 m n.p.m. Czas wolny od podróży poświęca na ukochane treningi enduro. Współwłaścicielka firmy Advfactory.com. Od kilku lat pod tym szyldem prowadzi wyprawy motocyklowe w najdalsze zakątki świata.
Szczegóły poznasz również na stronie projektu tylkodlaorlic.pl
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: