
Pierwszy na świecie customowy Yamaha Niken
Pierwsza publiczna prezentacja motocykla odbyła się w zeszły weekend podczas Custombike-show w Bad Salzuflen (Niemcy), największych na świecie targach motocykli customowych, gdzie w konkursie konstruktorskim pojazd otrzymał nagrodę "Craziest Bike".
Niken pojawił się na światowym rynku w 2018 roku i jest oparty na opracowanej przez japoński koncern unikalnej technologii Leaning Multi Wheel (LMW). Oprócz dwóch pochylanych przednich kół, na wyjątkową konstrukcję pojazdu składają się czworoboczny układ kierowniczy oraz podwójne, teleskopowe zawieszenie.
Podczas prac nad motocyklem szczególne wyzwanie stanowiło połączenie mechanizmów funkcyjnych maszyny oraz jej wyglądu. Tworząc odmienną estetykę pojazdu konstruktorzy musieli wszystkie nowe elementy karoserii budować i dopasowywać w taki sposób, aby w każdym położeniu motocykla, zarówno przy skręcie, jak i pochyleniu na obie strony, nic ze sobą nie kolidowało. Przednie zawieszenie Nikena porusza się w wielu płaszczyznach, więc odpowiednie utrzymanie balansu pomiędzy nowymi elementami wizualnymi, a fabrycznymi rozwiązaniami konstruktorskimi, stanowiło najbardziej pracochłonną część modyfikacji motocykla.
Motocykl po raz pierwszy został zaprezentowany w dniach 6-8 grudnia 2019r. w niemieckiej miejscowości Bad Salzuflen, gdzie co roku odbywa się CUSTOMBIKE-SHOW, czyli największe targi motocykli modyfikowanych na świecie. Według danych organizatorów, tegoroczną imprezę odwiedziło 32 000 osób, wzięło w niej udział ponad 300 wystawców i zaprezentowano ponad 1000 motocykli customowych. Co roku finałem CUSTOMBIKE-SHOW jest jeden z najbardziej prestiżowych konkursów konstruktorskich świata, w którym customowy Niken GOC zdobył nagrodę “Craziest Bike”. Jury konkursu doceniło m.in. fakt, że wszystkie elementy aluminiowe karoserii zostały wykonane ręcznie. Prace nad modyfikacją motocykla pochłonęły 1400 roboczo-godzin, a ich szczegółowy zakres został zaprezentowany poniżej.
Elementy zmodyfikowane przez GOC:
– obudowy przednich lamp wraz z tulejami do soczewek
– obudowa licznika
– obudowa kierownicy wraz z obudową zbiornika na płyn hamulcowy
– dźwignie hamulca i sprzęgła
– lusterka
– błotniki przednie
– tylny błotnik z sekcją tylną motocykla
– element końcowy wydechu Akrapovič
– rama trzymająca siedzenie
– podstawa pod siedzenie
– zbiornik paliwa
– filtry powietrza
– osłona chłodnicy wraz z zabudową
– skrzynka na akumulator
– osłony silnika oraz zawieszenia
Elementy pozbawione lakieru i wypolerowane do samego aluminium:
– wszystkie koła
– uchwyt tylnego błotnika
– wahacz tylny
– całe przednie zawieszenie
– uchwyty podnóżków
– osłony silnika
– cała rama
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: