Pierwszy model Lamborghini z legendarnymi drzwiami nożycowymi kończy 50 lat! Już w dniu premiery przeszedł do historii
Jego konstrukcja wyprzedziła swoje czasy. Kolejne pokolenia motomaniaków pokochały jego futurystyczne kształty. Piękne, czyste, futurystyczne linie Countach, nawet po 50 latach, zachwycają.
Lamborghini Countach LP 500 został zaprezentowany światu 50 lat temu, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Od razu stał się niekwestionowaną gwiazdą imprezy. Do tego stopnia, że Lamborghini rozpoczęło wyścig z czasem, by zaspokoić życzenia klientów i przekształcić futurystyczny samochód pokazowy w samochód produkcyjny.
Samochód został zaprojektowany przez Marcello Gandiniego, dyrektora projektowego Carrozzeria Bertone. To on podjął decyzję o zastosowaniu tzw. scissor doors. Countach był pierwszym modelem z legendarnymi drzwiami nożycowymi, które w kolejnych latach miały stać się znakiem firmowym wyglądu Lamborghini.
Przeczytaj też: Młody kierowca + Lamborghini = szkoda całkowita
Lamborghini Countach LP 500 był wyposażony w jedyny w swoim rodzaju 12-cylindrowy silnik o pojemności 4971 cm3. Miał raczej ramę platformową niż rurową, wloty miały konstrukcję skrzeli rekina, a wewnątrz dominowało wyrafinowane elektroniczne oprzyrządowanie.
Po sukcesie LP 500 w Genewie, główny kierowca testowy Lamborghini, Bob Wallace, testował pokazowy model na każdy możliwy sposób. Kariera tego niezwykłego samochodu zakończyła się na początku 1974 roku, kiedy to został użyty do testów zderzeniowych wymaganych do homologacji samochodu seryjnego, a następnie został zezłomowany.
W latach 1974-1990 wyprodukowano 1999 Lamborghini Countach, a miliony plakatów przedstawiających pojazd, zdobiły ściany pokoi entuzjastów motoryzacji.
Przeczytaj też: Lamborghini Urraco – kultowy model ma już 50 lat!
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: