Pierwsze treningi w Nadrenii
W połowie sezonu zespoły Formuły 1 spotykają się na słynnym torze Nuerburgring w Niemczech. Leniwie rozpoczynająca się pierwsza sesja treningowa odbywała się w wyjątkowo niskiej temperaturze, około 10 stopni Celsjusza. Wydaje się jakby to były bardziej egzotyczne dla F1 warunki niż Malezja, w której panuje upał i wilgotność.
GP Niemiec to domowy wyścig dla Sebastiana Vettela, Timo Glocka, Nicka Heidfelda, Adriana Sutila i Nico Rosberga |
fot. Red Bull
|
Po pewnej wygranej Sebastiana Vettela na Silverstone, leader klasyfikacji Jenson Button pozwala sobie na ocenę możliwości młodszego kolegi. Brytyjczyk uważa, że kierowca Red Bulla nie powinien stanowić poważnego zagrożenia
w wyścigu o GP Niemiec, ponieważ nie prezentuje stabilnej formy, a ponadto nie jeździł nigdy
w samochodzie Formuły 1 po Nuerburgring. Z tego względu znacznie groźniejszym konkurentem może okazać się kolega Sebastiana z zespołu Red Bull Mark Webber. Rzeczywiście, w trakcie pierwszego treningu Australijczyk uzyskał najlepszy czas.
Niezależnie od oceny Jensona Buttona, Sebastian Vettel miał tym razem pecha – musiał powrócić do garażu piechotą po jednym z wyjazdów, kiedy w jego samochodzie nastąpiła wystąpiła awaria systemu elektronicznego. Po naprawie Niemiec wykonał jeszcze kilka okrążeń, ale udało mu się uzyskać tylko ósmy czas.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba okrążeń |
1 |
14 |
1:33.082 |
– |
19 |
||
2 |
22 |
Brawn GP |
1:33.463 |
0.381 |
18 |
|
3 |
3 |
1:33.745 |
0.663 |
21 |
||
4 |
9 |
1:33.795 |
0.713 |
23 |
||
5 |
21 |
1:33.839 |
0.757 |
26 |
||
6 |
4 |
1:33.840 |
0.758 |
23 |
||
7 |
16 |
1:33.902 |
0.820 |
26 |
||
8 |
15 |
1:33.909 |
0.827 |
13 |
||
9 |
17 |
1:33.952 |
0.870 |
25 |
||
10 |
7 |
1:34.148 |
1.066 |
16 |
||
11 |
6 |
1:34.221 |
1.139 |
25 |
||
12 |
23 |
1:34.227 |
1.145 |
17 |
||
13 |
1 |
1:34.483 |
1.401 |
14 |
||
14 |
5 |
1:34.694 |
1.612 |
23 |
||
15 |
8 |
1:34.738 |
1.656 |
24 |
||
16 |
11 |
Toro Rosso |
1:34.827 |
1.745 |
27 |
|
17 |
12 |
Toro Rosso |
1:34.878 |
1.796 |
28 |
|
18 |
2 |
1:34.893 |
1.811 |
26 |
||
19 |
10 |
1:34.911 |
1.829 |
23 |
||
20 |
20 |
1:35.092 |
2.010 |
6 |
Lewis jeździł po Nuerburgring także Mercedesem Silver Arrow |
fot. Daimler
|
Pogoda często płata figle na Nuerburgring.
W zasadzie można stwierdzić, że nikt nie spodziewa się tutaj stabilnej, letniej aury. Tak było i dzisiaj.
W ciągu dnia temperatura niewiele wzrosła i do tego w trakcie drugiej sesji pojawiła się dziesięciominutowa mżawka. Kierowcy narzekali też na porywisty wiatr, utrudniający im prowadzenie samochodów, szczególnie przy wejściu do 2. sektora toru.
Druga sesja treningowa była jednak pewnym zaskoczeniem. Już prawie zapomnieliśmy, że rok temu najlepsze czasy uzyskiwał tu Mistrz Świata Lewis Hamilton. Po porannej, nie najlepszej postawie zespołu McLaren Mercedes, po południu Brytyjczyk okazał się najszybszym kierowcą. Jego samochód został wyposażony w nowe rozwiązania aerodynamiczne, m.in. przednie skrzydło. Z powodu braku czasu na przygotowanie takich samych rozwiązań dla Heikki Kovalainena, Fin musi zmagać się w Niemczech z MP4-24 w poprzedniej specyfikacji.
Autor najlepszego czasu w pierwszej sesji Mark Webber nie wyglądał na zadowolonego z czwartego czasu. Adrian Sutil z teamu Force India, który rano borykał się z problemami, teraz pokazał ponownie, że umie wykorzystać możliwości samochodu i w drugiej sesji uzyskał 6. czas. Robert Kubica i Nick Heidfeld w obydwu treningach zajęli odpowiednio 14. i 11. pozycje.
Poz |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba okrążeń |
1 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:32.149 |
– |
23 |
2 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:32.331 |
0.182 |
31 |
3 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:32.369 |
0.220 |
32 |
4 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:32.480 |
0.331 |
28 |
5 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:32.511 |
0.362 |
32 |
6 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:32.585 |
0.436 |
32 |
7 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:32.664 |
0.515 |
26 |
8 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:32.774 |
0.625 |
24 |
9 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:32.872 |
0.723 |
32 |
10 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:32.992 |
0.843 |
29 |
11 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:33.012 |
0.863 |
36 |
12 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:33.052 |
0.903 |
34 |
13 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:33.128 |
0.979 |
34 |
14 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:33.161 |
1.012 |
28 |
15 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:33.172 |
1.023 |
34 |
16 |
4 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:33.182 |
1.033 |
29 |
17 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:33.724 |
1.575 |
27 |
18 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:33.903 |
1.754 |
30 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:34.025 |
1.876 |
30 |
20 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:38.877 |
6.728 |
3 |
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: