Pierwsza konferencja przed 73. Rajdem Polski 2016
W dniu 17 maja 2016 roku mieliśmy okazję uczestniczyć w pierwszej oficjalnej konferencji przed 73 Rajdem Polski - tegoroczną siódmą rundą Mistrzostw Świata FIA.
Zostały na niej przedstawione trasy tegorocznych odcinków specjalnych – w tym roku jest ich aż 21 o łącznej długości 306 kilometrów. Za pośrednictwem mediów został też przekazany apel do kibiców dotyczący przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Andrzej Witkowski – Prezes Polskiego Związku Motorowego podkreślił, że w ubiegłym roku organizatorzy Rajdu Polski dostali od FIA żółtą kartkę za niesubordynację kibiców i nie stosowanie się przez nich do wskazań wydawanych przez safeciarzy. Podczas swojej majowej wizyty na tegorocznych trasach Rajdu, Michele Mouton wielokrotnie podkreślała, jak ważne jest bezpieczeństwo i jak wiele szczęścia mieliśmy do tej pory. Organizatorzy czują ogromną presję, żeby zatrzeć ten niesmak z minionego roku. Nowym Dyrektorem ds. bezpieczeństwa został Jacek Bartoś, a firmą obsługującą w tym roku kibiców będzie Top Racing. Właściciel Top Racing – Andrzej Król zapewnia, że wprowadzi zarówno sprawdzone przez siebie rozwiązania, jak i nowe standardy w tej materii. Dla fanów motorsportu ma być przeznaczonych 41 stref kibica. W niektórych strefach znajdą się udogodnienia dla rodziców w postaci ogrodzonych, bezpłatnych placów zabaw. Kolejną nowością mają być też Rally Campingi umiejscowione w pobliżu najciekawszych miejsc. A dla tych najbardziej wymagających Top Racing zapewnił pakiet VIP Rally Experience obejmujący ofertę noclegową, a nawet transfer na oesy. Top Racing obsługiwało kibiców Rajdu Polski nieprzerwanie w latach 2005 – 2012, zawsze z sukcesem, więc z pewnością i tym razem firma stanie na wysokości zadania.
Niezmienna pozostaje stała baza Rajdu ulokowana w Mikołajkach. Całość trasy w zasadniczej części również nie uległa zmianie – tak jak w minionych latach uroczysty start załóg odbędzie się na rynku w Mikołajkach. Po starcie załogi będą pokonywały odcinek na torze Mikołajki Arena. Tu kibice będą mogli zgromadzić się jeszcze liczniej, bo strefy zostały powiększone i poprowadzone aż do widowiskowej pętli na mostku. Do listy oesów powrócił też OS Chmielewo – szybka partia w pięknych plenerach. Tradycyjnie frajdą dla kibiców będzie hopa na przejeździe kolejowym na OS Wieliczki i mnóstwo hop na odcinku Świętajno. Jak poinformował Piotr Jakubowski – burmistrz miasta i gminy Mikołajki – na Rajd przybędzie też nowy odcinek drogi dla oesu, który kończy się w miejscowości Stare Sady. Zapowiada się szybka partia, więc organizatorzy już myślą o odpowiednich spowalniaczach w tym miejscu. Podobnie jak w ubiegłych latach sobota będzie dniem najtrudniejszym dla kierowców podczas całego rajdu, bo nie ma przewidzianej żadnej przerwy serwisowej.
Zapowiada się więc dużo emocji i dla uczestników Rajdu i dla kibiców. Rajd zaczyna się w czwartkowe popołudnie, a kończy Power Stage w niedzielę. Z pewnością rzesze kibiców przyciągnie też informacja, że po raz pierwszy w rundzie Mistrzostw Świata zadebiutuje nasz ubiegłoroczny Mistrz Europy – Kajetan Kajetanowicz. Na PZM Rajdzie Polski nie powinno zabraknąć też innych naszych kierowców z czołówki – specjalne zaproszenie od PZM do udziału w Rajdzie otrzymał Robert Kubica, Jakub „Colin” Brzeziński startuje w Fiesta DMAC Cup, gdzie Rajd Polski też jest rundą. Trasy Rajdu przemierzy też jadący w WRC Hubert Ptaszek i Łukasz Pieniążek startujący w tym roku w rundach Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów. Ogłoszenie listy zgłoszeń nastąpi 6 czerwca. Dla tych, co się jeszcze wahają, Gustaw Marek Brzezin – marszałek województwa Warmińsko – Mazurskiego przypomniał, że rajdy to tradycja regionu i stąd w końcu wywodzą się śp. Marian Bublewicz i Krzysztof Hołowczyc.
Dla kibiców, którzy jednak nie będą mogli uczestniczyć w rajdzie na żywo, będzie zapewniona transmisja przez telewizję publiczną TVP oraz Polsat.
My już nie możemy się doczekać tego widowiska, a Wy?:)
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: