Pierwsza jazda – Nissan Note i Nissan Micra

Oba nowe modele nas wyjątkowo zaintrygowały. Zmodernizowany wygląd zarówno Micry, jak i Note pozwala sądzić, że wreszcie samochody te mogą się komuś spodobać. Oto nasze wrażenia z pierwszych jazd oboma modelami.

Zdjęcia z naszych pierwszych jazd na Mazurach Nissanem Micra i Nissanem Note obejrzysz tutaj.

Zdjęcia prasowe Nissan Notekliknij tu; Nissan Micrakliknij tu.

Nissan Micra
Nowy Nissan Micra – trzeci wśród najlepiej sprzedających się modeli w gamie Nissana w Europie, plasujący się za modelami Qashqai i Juke – został gruntownie odświeżony.  To czwarta generacja Micry (K13) i naszym zadniem – zdecydowanie najbardziej udana. Nowy wlot powietrza mocniej nawiązuje do wizerunku marki Nissan, w którym okrągły emblemat umieszczony jest w chromowanym wzorze w kształcie litery V. Zmienił się jednak nie tylko wlot powietrza, ale także pokrywa silnika, nadkola, reflektory przednie i przedni zderzak. Światła przeciwmgłowe (dostępne w wybranych wersjach) zyskały nowy, wyrazisty kształt i chromowane obwódki. Z tyłu zastosowano nowy zderzak i diodowe świateła tylne, a także nowy spojler w dolnej części klapy bagażnika. Dopełnieniem wyglądu są 15-calowe felgi ze stopów metali lekkich.

Nissan Micra – nieco przeprojektowany tył nadwozia i ładna barwa lakieru.
fot. Motocaina.pl, Katarzyna Frendl

 

W podstawowym poziomie wykończenia – Visia – wyposażenie standardowe obejmuje
między innymi:
· 6 poduszek powietrznych,
· systemy bezpieczeństwa ABS, ESP oraz BA (wspomaganie hamowania),
· elektrycznie regulowane szyby przednie,
· komputer pokładowy,
· centralny zamek sterowany pilotem.

Na liście opcji dostępnych za dopłatą (w zależności od wersji) znalazły się:
· system inteligentnego kluczyka I-Key, umożliwiający otwieranie auta bez
wyjmowania kluczyka i uruchamianie silnika za pomocą przycisku Start/Stop,
· system pomiaru wielkości miejsca parkingowego, ułatwiający manewrowanie
w mieście,
· multimedialny system NissanConnect 2.0 z 5,8-calowym ekranem dotykowym,
gniazdem USB, kamerą cofania oraz 6 głośnikami,
· automatyczna klimatyzacja.

Wewnątrz udoskonalono układ zegarów; konsola środkowa zyskała nowy wygląd, a otwory wentylacyjne nowy kształt. Zastosowano błyszczące elementy wykończenia konsoli środkowej, a gałka dźwigni zmiany biegów wykończona jest w kolorze srebrnym. Łatwo tu znaleźć wejście Aux-in oraz port USB połączone z systemem audio, a także gniazdo 12 V, dzięki czemu można z łatwością ładować w samochodzie telefony komórkowe i odtwarzacze MP3. Duży kolorowy ekran dotykowy sprawia, że mapy i wskazówki są bardziej czytelne – praktycznym w obecnych czasach rozwiązaniem jest możliwość wyświetlania okładek albumów z biblioteki użytkownika np. smartphona.

Gama dostępnych do tej kolorów nadwozia powiększyła się o dwa nowe: metalizowany
Szarość wolframu oraz perłowy Błękit Pacyfiku. Wnętrze z kolei zyskało dwie nowe
tapicerki.

Co nas zaskoczyło podczas pierwszej jazdy? To, że Micra ma wyjątkowo nieduży promień skrętu – jeden z najlepszych wyników w klasie – zaledwie 4,65 metra. Dodatkowo nie trzeba się natrudzić, aby wykonywać ciasne manerwy, parkować, czy zawracać – wszystko działa jak naoliwione, praktycznie bez użycia siły – idealnie dla tych ze słabszą kondycją. Widoczność dookoła jest wzorowa w tak małym aucie – duży plus dla projektantów.

Nissan Micra – wreszcie ładniejszy przód nadwozia.
fot. Motocaina.pl, Katarzyna Frendl

Podczas jazdy Micra z podstawowym wolnossącym silnikem 1,2 l o mocy 80 KM, ku naszemu zdziwieniu wcale się nie ociągała. Swobodnie przyspiesza – jeśli się tego wyraźnie chce wciskając mocno pedał gazu i redukując odpowiednio biegi. Dobrze hamuje – może nie idealnie, ale w mieście i tak nie rozpędzamy się do prędkości światła, więc wyhamowanie z przepisowej jazdy przychodzi Micrze z ochotą. Podczas szybszego przemierzania okolic aglomeracji nie denerwuje ani zbytnim przechylaniem się w zakrętach, ani przemożnym hałasem (co jest nagminne w 3-cylindrowych silnikach) – ba! Potrafi nawet ucieszyć skwapliwą reakcją zawieszenia na ambicję kierowcy.

Oczywiście, byłoby lepiej mieć pod maską jednostkę o pojemności 1,2 l o mocy 98 KM, wyposażoną w kompresor, ale wówczas należy sie liczyć z nieco większym niż 5 litrów na setkę zużyciem paliwa.

W obu wariantach silnikowych dostępna jest z manualna 5-przełożeniowa lub zautomatyzowana (CVT) skrzynia biegów. Wszystkie wersje nowego Nissana Micra z silnikiem DIG-S oznakowane są logo Pure Drive, dostępnym dla samochodów o emisji CO2 120 g/km lub niższej.

Ceny Nissana Micra na polskim rynku rozpoczynają się od 39 990 zł za wersję Visia z silnikiem 1,2 l 80 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach. Wszystkie samochody przeznaczone na rynek europejski są produkowane w Indiach.

Nissan Note
Debiut modelu Note to także światowa premiera technologii Safety Shield w klasie małych
samochodów. System ostrzegania o pojeździe w martwym polu, ostrzeganie o zmianie pasa ruchu oraz zaawansowany system wykrywania poruszających się obiektów zostały połączone; wszystkie wykorzystują dane z kamery cofania, która daje wyraźny obraz niezależnie od pogody. Ma wbudowaną funkcję zmywania i suszenia kamery strumieniem powietrza. To naprawdę pomysłowe rozwiązanie.

Nissan Note – w lecie przydadzą się przyciemniane szyby z tyłu.
fot. Motocaina.pl, Katarzyna Frendl

Wśród godnych pochwalenia rozwiązań w Note jest Around View Monitor (System kamer 360° znany z Nisana Qashqai), który pomaga cofać i parkować równolegle. Wykorzystując cztery oddzielne kamery i zamontowany w desce rozdzielczej ekran o przekątnej 5,8 cala, system wyświetla obraz Note w ujęciu od góry. To pomaga kierowcy wzrokowo potwierdzić pozycję samochodu względem otaczającego go obszaru, czyniąc manewrowanie znacznie łatwiejszym i bezpieczniejszym.

Note łączy w sobie szeroki rozstaw osi i krótki zwis przedni, co zapewnia mu dość żywiołowy wygląd.

Wewnątrz – poza wyświetlaczem wbudowanym w deskę rozdzielczą – kierowca ma do dyspozycji dwa zegary wyświetlające informacje o wydajności jazdy. Zegar monitorujący pracę pedału przyspieszenia
ocenia, czy jest on wykorzystywany w sposób ekonomiczny, natomiast drugi zegar informuje kierowcę w czasie rzeczywisty, na ile ekonomiczny jest jego styl jazdy.

Zegary w Nissanie Note są wyjątkowo czytelne.
fot. Motocaina.pl, Katarzyna Frendl

Nissan Note jest wyjatkowo praktyczny – wielki jak Chiny wewnątrz, dysponuje też sporym bagażnikiem. Wszystko jest w nim ustawne, jakby zaprojektowane z myśla o przeprowadzkach i przewożonych wówczas przedziwnych gabarytów przedmiotach. Imponujący jest natomiast kąt otwierania drzwi z tyłu – praktycznie pod kątek 90 stopni, co swobodnie pozwoli umieścić fotelik dla dziecka bez konieczności przeciskania się między słupkami. Miejsca na tylnej kanapie jest tyle, że ma się wrażenie podróżowania autem z szoferem.

Jezdnie Note zachowuje się zarzutu. Jest zwarty podczas szybkich manewrów i zwrotny podczas wolnych. Nie jest najszybszą strzalą w mieście, ale nie do skoskó adrenaliny go stworzono. Podwozie zostało zestrojone w miarę uniwersalnie – nie jest ani zbyt twarde, ani za miękkie. Powoduje przez to niezadowolenie u kierowców, którzy lubią właśnie takie skrajności (wypadanie plomb na dziurach, lub kołysanie zawiasu niczym łodzią). Ten kompromis Note’owi sie udał.

Nissan Note – może się podobać.
fot. Motocaina.pl, Katarzyna Frendl

W ofercie Nissana dostępne są cztery jednostki i warianty skrzyni biegów modelu Note. Oba silniki benzynowe mają pojemność 1198 cm3 (te same co w Micrze) i są to lekkie, kompaktowe jednostki z trzema cylindrami i 12 zaworami. Nierówna praca, często zarzucana silnikom ułomnym w cylindry została zniwelowana poprzez umieszczenie przeciwwagi na piaście wału korbowego, która wyeliminowała przekazywanie pionowych drgań wywołanych przez przemieszczanie się tłoka. Podstawowy silnik o pojemności 1,2 litra ma moc 80 KM osiąganą przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy o wartości 110 Nm przy 4000 obr./min. Note z tym silnikiem spalił nam średnio 5,6 litra / 100 km.

Kolejnym silnikiem oferowanym z tym modelem jest jednostka DIG-S o pojemności 1,2 litra i mocy 98 KM osiąganej przy 5600 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 142 Nm przy 4400 obr./min.

Gamę silników dostępnych z Nissanem Note uzupełnia nowy czterocylindrowy silnik TDI o pojemności 1,5 litra.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze