Pięć zawodniczek w Pucharze Kobiet w Ypres
W dniach 27-29 czerwca w Ypres odbędzie się kolejna runda Rajdowych Mistrzostw Europy, która jest jednocześnie kolejną w Pucharze Kobiet. Na starcie zobaczymy rekordową ich liczbę zawodniczek.
Idzie nowe – rajdy samochodowe, zdominowane dotychczas przez mężczyzn, być może niedługo się nieco zmienią. Widać to nie tylko na arenie międzynarodowej, gdzie coraz więcej pań święci triumfy, a młodziutkie zawodniczki zaginają swoim talentem doświadczonych rywali. Także w Polsce pojawia się za kierownicą coraz więcej kobiet, które chcą być traktowane jako pełnoprawny zawodnik – bez taryfy ulgowej. Starują w różnych dyscyplinach, począwszy od kartingu, KJS’ów, rajdów, wyścigów czy na zmaganiach terenowych kończąc. Borykają się często z nielada problemami: zawiścią kolegów nie mogących uwierzyć, że objeżdża ich kobieta, czy brakiem sponsorów, którzy wciąż sądzą, że bezpieczniejszą inwestycją jest mężczyzna (nawet ten, który zajmuje dalsze pozycje za wspomianą zawodniczką).
Ale są też przykłady pań – niestety narazie za granicą, które zachodzą całkiem wysoko, zwłaszcza biorąc pod uwagę range wydarzeń w świecie sportów motorowych. I tak po czterech dotychczasowych rajdach Mistrzostw Europy w klasyfikacji pań prowadzi Ekaterina Stratieva, zwyciężczyni otwierającej rundy na Wyspach Kanaryjskich. Na Korsyce natomiast najlepsza okazała się Molly Taylor, która traci do liderki dwa punkty. Runda w Ypres będzie jednak szczególna z tego względu, że weźmie w niej udział aż pięć pań – oprócz wspomnianej Stratievej i Taylor, również Melissa Debackere, Evelien De Corte i Julia Devalot. Wszystkie debiutują w tej kategorii.
Ekaterina Stratieva |
fot. materiały prasowe
|
Molly Taylor |
fot. materiały prasowe
|
Evelien De Corte |
fot. materiały prasowe
|
Melissa Debackere |
fot. materiały prasowe
|
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: