Piąte zwycięstwo Jensona Buttona
Nie ma wątpliwości, że Brawn GP jest w tym sezonie najlepszym zespołem. Kolejne podwójne zwycięstwo, tym razem na torze w Monaco pokazuje, że samochód brytyjskiego teamu i jego kierowcy nie dają szans konkurentom.
Po zakończeniu wyścigu o GP Monaco widzowie mieli okazję obserwować niecodzienną sytuację. Kolejne zwycięstwo w sezonie 2009 Jenson Button przypieczętował rundą honorową, biegnąc po torze z alei serwisowej do schodów Pałacu Księcia Monako, aby odebrać puchar.
Rubens Barrichello i Jenson Button |
![]() |
fot. Brawn GP
|
Drugi kierowca Brawn GP Rubens Barrichello już na starcie wyprzedził Kimiego Raikkonena. Nie był jednak w stanie dogonić swojego kolegi z zespołu. 277 występ Brazylijczyka w wyścigach Formuły 1 przyniósł mu drugie miejsce w GP Monaco. W podziw wprawia elastyczna i sprawnie wprowadzana w życie strategia brytyjskiego zespołu. Pomimo konieczności wcześniejszej niż przewidywano zmiany opon w bolidzie Jensona Buttona, dzisiejszy zwycięzca nie stracił pozycji lidera przez cały wyścig.
Do walki na Circuit de Monaco włączyli się kierowcy Ferrari. Kimi Raikkonen zdobywając trzecie miejsce po raz pierwszy w tym sezonie stanął na podium. Felippe Massa zameldował się na mecie na czwartej pozycji.
GP Monaco to niestety kolejny nieudany wyścig dla BMW Sauber. Robert Kubica nie był w stanie sprawnie wystartować, prawdopodobnie z powodu problemów ze sprzęgłem. Zespół założył, że Polak odwiedzi swoich mechaników podczas całego wyścigu tylko 1 raz. Już na drugim okrążeniu jednak Robert musiał pojawić się w pit lane, aby wymienić przebitą tylną oponę. Nie był to koniec kłopotów. Wyścig zakończył się dla Roberta na 28. okrążeniu z powodu awarii układu hamulcowego.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Liczba okrążeń |
Czas |
Poz. start |
Punkty |
1 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
78 |
1:40:44,282 |
1 |
10 |
2 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
78 |
+7,6 sek |
3 |
8 |
3 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
78 |
+13,4 sek |
2 |
6 |
4 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
78 |
+15,1 sek |
5 |
5 |
5 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
78 |
+15,7 sek |
8 |
4 |
6 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
78 |
+33,5 sek |
6 |
3 |
7 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
78 |
+37,8 sek |
9 |
2 |
8 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
78 |
+65,0 sek |
14 |
1 |
9 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
78 |
+1 okrążenie |
13 |
– |
10 |
17 |
Timo Glock |
Toyota |
77 |
+1 okrążenie |
19 |
– |
11 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
77 |
+1 okrążenie |
16 |
– |
12 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
77 |
+1 okrążenie |
20 |
– |
13 |
9 |
Jarno Truli |
Toyota |
77 |
+1 okrążenie |
18 |
– |
14 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
77 |
+1 okrążenie |
15 |
– |
15 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
76 | wypadek |
10 |
– |
Wyc. |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
51 | wypadek | 7 | – |
Wyc. |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
28 |
układ hamulcowy |
17 | – |
Wyc. |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
15 | wypadek | 4 | – |
Wyc. |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
10 |
wypadek |
12 |
– |
Wyc. |
12 |
Sebastien Buemi |
Torro Rosso |
10 |
wypadek |
11 |
– |
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: