Piaggio Medley 125 – na dobry początek! Pojeździsz nim nawet z prawkiem kat. B
Letnie miesiące sprzyjają przesiadce na lekki, designerski skuter i z pewnością włoskie Piaggio Medley 125 do tej grupy należy. Nie tylko świetnie się prezentuje na miejskich ulicach, ale też można nim podróżować posiadając jedynie prawo jazdy kategorii B!
W tym sezonie Piaggio Medley 125 przeszło kurację odmładzającą. To nie tylko praktyczny, elegancki i komfortowy skuter do miasta, ale całkiem zaawansowany technologicznie jednoślad, który dzięki nowemu silnikowi – spełniającemu normy Euro 4 – oraz systemowi Start & Stop stał się bardziej przyjazny środowisku. Jeśli więc cenisz nie tylko atrakcyjny wygląd pojazdu, jakim się poruszasz, ale również to, że twój wybór środka lokomocji ma znaczenie ekologiczne, warto zainteresować się Medleyem. System wyłączy silnik 1 do 5 sekund po zatrzymaniu (w zależności od tego, czy silnik osiągnął prawidłową temperaturę roboczą), jak będziesz stać np. w korku i włączy go ponownie, jak tylko ruszysz manetką przyspieszenia – w całkowitej ciszy, ponieważ nie ma tradycyjnego rozrusznika. Oszczędzisz paliwo i zmniejszysz emisję szkodliwych substacji do atmosfery. Jeśli boczna podstawa zostanie schowana lub czujnik pochylenia zostanie aktywowany, ECU dezaktywuje funkcję Start & Stop.
Co nowego? Czyli klasa prosto z włoskiego wybiegu
Nowy jest oczywiście design, który docenią nie tylko estetki, inspirowany eleganckimi liniami większego rodzeństwa Piaggio Beverly. Model Medley został zmodernizowany, co widać zwłaszcza z przodu – ma smukłą sylwetkę z pełnym, ledowym oświetleniem, zaokrąglone kształty – niczym kobieta – i kilka ciekawych kolorów do wyboru. To trzy warianty kolorystyczne, biały Bianca Luna (Moon White) i dwa metaliczne odcienie Nero Abisso (Abyss Black) i Blu Orione (Orion Blue) – połączone z brązowym siedziskiem i matowym brązowym wykończeniem (uchwyt pasażera, zderzak, tunel środkowy i otoczenie zestawu wskaźników).
Całość osadzono na nowo zaprojektowanych sześcioramiennych, aluminiowych, srebrnoszarych felgach o ładnym wzorze, na których z tyłu, na 14-calowej obręczy zamontowano nieco szerszą niż w poprzedniku oponę. Z przodu producent zamontował z kolei dużą, 16-calową felgę. Zmieniono także kierownicę, a nawet kształt podnóżków pasażera. Te ostatnie są teraz łatwiejsze do wyciągnięcia, wyposażone w gumową wkładkę, która tłumi ewentualne wibracje i uniemożliwia ślizganie się buta. Tłumik jest również nowy, zarówno pod względem wyglądu, jak i wielkości.
Przede wszystkim w modelu Medley pojawiły się nowe, jednocylindrowe silniki: i-get 125 cm3 o mocy 14,9 KM, który charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa oraz drugim, mocniejszym silnikiem o pojemności 150 cm3, ale jedynie jednośladem wyposażonym w tę pierwszą jednostkę pojedziemy posiadając prawo jazdy kat. B. Oba silniki mają wtrysk elektroniczny i są chłodzone cieczą. Dostarczają odpowiednio 11 kW przy 9000 obr./min, natomiast mocniejszy 150 cm3 zapewnia 12,1 kW przy 8750 obr./min., co czyni je jednymi z najmocniejszych w swojej klasie. Silnik jest skonfigurowany zbezstopniową skrzynią CVT. Układ hamulcowy został wyposażony w ABS.
Wszystkie najważniejsze wskazania zgromadzone są na elektronicznym wyświetlaczu LCD umieszczonym przez oczami kierowcy, aby mógł, nawet przy sporym słońcu, dostrzec potrzebne mu informacje. Na zestawie cyfrowych instrumentów znajdziemy takie informacje jak prędkościomierz, skalę obrotomierza, wskazanie zużycia paliwa, licznik przebiegu, temperatury powietrza, zegar, wskaźnik poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego, ikonę ostrzegającą kierowcę przed śliską nawierzchnią przy niskiej temperaturze powietrza, ikonę przypominającą o opuszczonej podstawie bocznej, czy ikonę serwisową. Wyświetlany jest również pełen zestaw informacji o podróży, w tym maksymalna prędkość, średnia prędkość, bieżące zużycie paliwa, średnie zużycie paliwa, stan naładowania akumulatora – można je wybrać za pomocą przycisku „mode”. „Start & Stop” można wyłączyć, naciskając przycisk po prawej stronie wskaźnika. Wyświetlacz pokaże też rezerwę paliwa, ciśnienie oleju, aktywację ABS i immobilizer.
Podróżowanie może być tylko przyjemnością
W mieście, np. będąc na zakupach, z pewnością docenimy pojemny schowek pod siedzeniem – o pojemności 36 litrów – w którym pomieścimy swobodnie sporą torbę. A gdy zechcemy zatrzymać się z pasażerką lub pasażerem na kawę, nie musimy nieść ze sobą kasków – schowek pomieści oba. Dostępny jest też dodatkowy schowek – np. na rękawiczki, w którym umieszczono złącze usb. W tylnej części osłony nóg znajduje się również wygodny, wysuwany hak kotwiczący torby.
Zmora niedużych skuterów, to małe koła, które w koleinach dają bezlitośnie o sobie znać psując każdą podróż. Ale w Piaggio Medley 125 zamontowano duże koła, które umożliwiają poczucie większego komfortu jazdy na nierównościach.
Ale nawet dłuższe dystanse przejedziemy w komforcie na nowym siedzisku, które jest teraz bardziej opływowe. Kanapa ma elektryczne otwieranie, sterowane wygodnym przyciskiem na kierownicy. Sprężyna podtrzymująca utrzymuje kanapę otwartą, aby zapobiec przypadkowemu zamknięciu.
Skuter z charakterkiem – Piaggio Medley 125 S
Teraz do każdego Piaggio Medley 125 (wersji zwykłej, a nie S) w kolorze czarnym lub białym, otrzymamy kask w takim samym kolorze gratis, z systemem komunikacji Bluetooth, specjalnie zaprojektowanym do łączenia urządzeń mobilnych z iOS lub Android. Po podłączeniu smartfona do Piaggio Medley – powiązaniu go ze skuterem za pośrednictwem aplikacji Piaggio, którą można pobrać ze sklepu App Store lub Google Play – wszystkie powiadomienia o połączeniach przychodzących i wiadomościach pojawiają się na zestawie wskaźników. System umożliwia także zarządzanie połączeniami za pomocą przycisku „mode” oraz używanie poleceń głosowych do nawiązywania połączeń lub odtwarzania muzyki i aktywację listy odtwarzania. Co więcej w aplikacji, możemy przeglądać informacje o trasie i stanie pojazdu, np. zapisaną pozycję skutera, gdy zapłon jest wyłączony, co pomaga znaleźć skuter w najbardziej zatłoczonych obszarach miasta. Aplikacja może również wskazywać obroty silnika, chwilową moc i moment obrotowy, bieżące i średnie zużycie paliwa, napięcie akumulatora oraz oceniać styl jazdy. Wszystkie dane są rejestrowane i można je przeglądać bezpośrednio na smartfonie za pomocą statystyk podsumowujących po każdej podróży. Można też szybko zlokalizować centra serwisowe Piaggio oraz skonfigurować własny harmonogram przypominający o planowanych przeglądach skutera.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: