Piaggio Group pozwało Peugeota i wygrało. Sprawa dotyczy naruszenia patentów
Tribunal Judiciaire w Paryżu oraz sąd w Mediolanie uznały Peugeot Motocycles winnym naruszenia europejskiego patentu na technologię trójkołowego skutera Piaggio MP3.
Piaggio MP3 to ponadczasowy, rozpoznawalny design połączony z innowacyjnym zawieszeniem z dwoma kołami z przodu, którego nie da się pomylić z żadnym innym. Dwa koło z przodu dają znacznie większą stabilność jazdy i pewność prowadzenia. Na przyjemność jazdy Piaggio MP3 wpływa także wiele innych patentów, które niektórzy postanowili sobie przywłaszczyć.
Piaggio Group pozwało Peugeota i wygrało
Zarówno Tribunal Judiciaire w Paryżu, jak i sąd w Mediolanie uznały Peugeot Motocycles winnym naruszenia europejskiego patentu na technologię trójkołowego skutera Piaggio MP3. Są to wyroki pierwszej instancji i Peugeot wciąż ma szansę się od nich odwołać.
Patent, którego dotyczy sprawa, dotyczy systemu sterowania, który umożliwia pojazdowi trzykołowemu przechylanie się na boki jak konwencjonalnemu motocyklowi. Peugeot nielegalnie wykorzystał ten patent w swoim trójkołowym pojeździe Peugeot Metropolis.
Za to naruszenie firma Peugeot Motocycles została skazana we Francji na zapłatę odszkodowania w wysokości 1 500 000 euro. Orzeczenie sądu w Paryżu zakazuje również firmie Peugeot Motocycles na terytorium Francji produkowania, promowania, wprowadzania do obrotu, importu, eksportu, używania i/lub posiadania jakiegokolwiek skutera trójkołowego, który wykorzystuje system sterowania opatentowany przez Piaggio Group.
Sąd w Mediolanie zabronił Peugeot Motocycles na terytorium Włoch importu, eksportu, marketingu i reklamy Peugeot Metropolis, nakładając grzywnę w wysokości 6 000 euro na każdy sprzedany pojazd po upływie 30 dni od ogłoszenia wyroku. Peugeot Motocycles musi również wycofać wszystkie podrobione pojazdy ze sprzedaży we Włoszech w ciągu 90 dni, pod groźbą zapłaty dodatkowej grzywny w wysokości 10 000 euro za każdy dzień opóźnienia w realizacji tego postanowienia.
Pozwy przeciw Peugeot Motocycles wpisują się w szerszy zakres działań przeciwko fałszerstwom prowadzonych od lat przez Piaggio Group, polegających na ciągłym monitorowaniu produktów konkurencji oraz międzynarodowych baz patentowych. W ostatnich latach pozwy wytaczane przez Piaggio doprowadziły do uznania wyjątkowego charakteru wzornictwa i innowacyjności technologicznej jej produktów.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Marcin - 24 września 2021
Słabo, że chcieli wykorzystać ich pomysł bez żadnego pozwolenia, ale z drugiej sprawy nie ma się co dziwić. Sam jeżdżę mp3 i jazda nim jest przyjemna, ale najważniejsze, że wygrali sprawę.