
Peugeot Le Mans Hypercar – wyścigowa hybryda o mocy 500 kW i napędem 4×4 pokazem siły Francuzów?
Z okazji 88. edycji wyścigu 24H Le Mans, firmy Peugeot i Total oficjalnie ogłosiły rozpoczęcie prac nad projektem „Le Mans Hypercar” (LMH). Bolid będzie dysponował mocą 500 kW, a napęd będzie przenoszony na wszystkie cztery koła.
24 godziny Le Mans to najwyższa liga świata sportów motorowych. – powiedział Jean Philippe Imparato, Dyrektor Generalny marki Peugeot. To wyścig, który stawia wysoko poprzeczkę zwycięzcy. Nasza marka trwale zapisała się w historii wyścigów, odnosząc trzy zwycięstwa, z których każde zostało okupione hektolitrami potu i łez, przynosząc jednocześnie niezapomniane chwile radości i pozwalając nam wspólnie z firmą TOTAL poczuć zespołowego ducha, który towarzyszy nam niezmiennie przez 25 lat współpracy.
Na wybór kategorii LMH złożyło się wiele czynników, w tym między innymi większa swoboda w zakresie aerodynamiki. Dzięki temu, we współpracy z Peugeot Design, możliwe będzie uwzględnienie detali stylistycznych charakterystycznych dla marki Peugeot.
Współpraca już się rozpoczęła, a prezentacja pierwszych wyników zbiegła się w czasie z tegoroczną edycją wyścigu 24 godziny Le Mans. Pokazane szkice ujawniają pierwsze założenia koncepcyjne obejmujące linię stylistyczną nadwozia, a także pierwsze szczegóły dotyczące wymiarów pojazdu.
Peugeot we współpracy z firmą Total zainaugurował w ten sposób prace nad stworzeniem hipersamochodu z napędem hybrydowym, którego imponujący design wyraża nową koncepcję osiągów, tzw. „Neo Performance”. Bolid będzie dysponował mocą 500 kW, a napęd będzie przenoszony na wszystkie cztery koła.
Po rozpoczęciu kolejnych etapów badań nad ogólną konstrukcją pojazdu, jego charakterystyką aerodynamiczną oraz po dokonaniu wyboru architektury silnika, kolejnym krokiem będzie określenie ostatecznej koncepcji architektury elektrycznej hipersamochodu oraz dopracowanie szczegółów napędu hybrydowego. Ten etap prac wymaga zaangażowania wszystkich działów technicznych Peugeot Sport.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: