Peugeot 9X8 gotowy do wyścigu. Wyróżnia go jeden szczegół
Peugeot 9X8 będzie reprezentował francuskiego producenta w wyścigach długodystansowych. Marka spod znaku lwa będzie rywalizować w kategorii Le Mans Hypercars, znanej szerzej jako LMH.
Francuski producent w pięknym stylu wraca do wyścigów długodystansowych. Peugeot 9X8 zadebiutuje podczas czwartej rundy sezonu World Endurance Championship FIA. Wyścig Six Hours of Monza odbędzie się 10 lipca 2022 roku.
Francuski producent właśnie zaprezentował ostateczną wersję auta, która niewiele różni się od pokazowego prototypu. To co przede wszystkim zwraca uwagę, to brak tradycyjnego tylnego spojlera, tak charakterystycznego dla samochodów wyścigowych. Jak zapewnia Peugeot, innowacyjna aerodynamika opracowana przez francuskich inżynierów pozwoliła na rezygnację z konwencjonalnego tylnego skrzydła.
Układ napędowy Peugeota 9X8 stanowią 2,6-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 680 KM (500 kW) oraz napędzający przednią oś, elektryczny silnik o mocy 286 KM. Silnik spalinowy napędza tylko tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni.
Peugeot wystawi w WEC dwa hipersamochody 9X8. Kierowcami będą Paul Di Resta, Jean-Éric Vergne, Kevin Magnussen, Loïc Duval, Mikkel Jensen i Gustavo Menezes.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: