Peugeot 9X8 gotowy do wyścigu. Wyróżnia go jeden szczegół
Peugeot 9X8 będzie reprezentował francuskiego producenta w wyścigach długodystansowych. Marka spod znaku lwa będzie rywalizować w kategorii Le Mans Hypercars, znanej szerzej jako LMH.
Francuski producent w pięknym stylu wraca do wyścigów długodystansowych. Peugeot 9X8 zadebiutuje podczas czwartej rundy sezonu World Endurance Championship FIA. Wyścig Six Hours of Monza odbędzie się 10 lipca 2022 roku.
Francuski producent właśnie zaprezentował ostateczną wersję auta, która niewiele różni się od pokazowego prototypu. To co przede wszystkim zwraca uwagę, to brak tradycyjnego tylnego spojlera, tak charakterystycznego dla samochodów wyścigowych. Jak zapewnia Peugeot, innowacyjna aerodynamika opracowana przez francuskich inżynierów pozwoliła na rezygnację z konwencjonalnego tylnego skrzydła.
Układ napędowy Peugeota 9X8 stanowią 2,6-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 680 KM (500 kW) oraz napędzający przednią oś, elektryczny silnik o mocy 286 KM. Silnik spalinowy napędza tylko tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni.
Peugeot wystawi w WEC dwa hipersamochody 9X8. Kierowcami będą Paul Di Resta, Jean-Éric Vergne, Kevin Magnussen, Loïc Duval, Mikkel Jensen i Gustavo Menezes.
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: