Peugeot 508 i 508 SW po modernizacji, co się zmieniło?
Peugeot 508 i 508 SW doczekał się odświeżenia, wciąż w ofercie diesel, nie znika również najmocniejszy PSE. Więcej techniki, zmiany w wyglądzie, zobaczcie nowego Peugeota 508.
Spis treści
- Nowy Peugeot 508 i 508 SW – po tym rozpoznasz go od razu
- Nowy Peugeot 508 i 508 SW – PSE zostaje w ofercie
- Nowy Peugeot 508 i 508 SW – zmiany we wnętrzu
Francuska marka zaprezentowała nowe wersje modeli Peugeot 508 i 508 SW, w tym również sportową wersję PSE (Peugeot Sport Engineered) występującą w obu formach nadwozia. Choć to tylko facelifting, zmian nie trzeba będzie szukać z lupą.
Nowy Peugeot 508 i 508 SW – po tym rozpoznasz go od razu
Zdecydowanie największych zmian stylistycznych doczekał się pas przedni poliftingowych modeli Peugeot 508 i 508 SW. Nowe logo marki umieszczono w centralnej części przeprojektowanej maskownicy chłodnicy. Motyw grilla z przeprojektowaną sygnaturą świetlną „trzech pazurów” dziennych ledów w nowej wersji modelu jest zintegrowany z przednim zderzakiem. Dobra wiadomość jest taka, że technologia Matrix LED w reflektorach zmodernizowanego Peugeota 508 jest dostępna w całej gamie odświeżonego modelu.
Nowością są również nowe, 18-calowe, aluminiowe, diamentowane felgi Epherra, które zdaniem producenta mają podkreślać dynamiczną sylwetkę odświeżonej gamy modelu Peugeot 508 i 508 SW. Zmieniona została także tylna sygnatura świetlna z bardziej poziomym i bardziej dynamicznym motywem
trzech pazurów. Światła Full LED z sekwencyjnymi kierunkowskazami są montowane w standardzie we
wszystkich wersjach modelu.
Nowy Peugeot 508 i 508 SW dostępny będzie w 7 kolorach nadwozia (w tym 3 nowe) oraz w trzech poziomach wyposażenia: Allure, GT oraz Peugeot Sport Engineered (PSE) – ten ostatni wariant będzie dostępny tylko z najmocniejszym napędem przygotowanym wyłącznie dla tej wersji.
Nowy Peugeot 508 i 508 SW – PSE zostaje w ofercie
Pogłoski o przedwczesnej „śmierci” najbardziej usportowionego Peugeota 508 PSE okazały się fałszywe. Marka nie rezygnuje z najmocniejszej odmiany, która również odświeżona i zmodernizowana – przede wszystkim wizualnie – zostaje w ofercie.
Oprócz najmocniejszej 360-konnej PSE z układem napędowym typu hybryda plug-in, w unowocześnionej gamie modelu Peugeot 508 znajdziemy wersje z turbodoładowanymi benzyniakami PureTech 130 KM, jak również wciąż dostępny będzie 1,5-litrowy silnik wysokoprężny – również o mocy 130 KM. Nowością w gamie napędów opisywanego modelu będzie 180-konny wariant hybrydowy plug-in, który uzupełni wcześniej oferowaną odmianę PHEV o mocy 225 KM oraz wspomnianego PSE o mocy 360 KM.
Nowy Peugeot 508 i 508 SW – zmiany we wnętrzu
We wnętrzu zmodernizowanej gamy Peugeota 508 debiutuje najnowszy system inforozrywki Peugeot i-Connect Advanced, którego fizyczną emanacją jest nowoczesny Peugeot i-Cockpit. Charakterystyczna, bardzo kompaktowa kierownica otoczona jest ekranami. Quasi-przestrzenny 12-calowy ekran wirtualnych zegarów otrzymał nowe tryby wyświetlania (m.in. nawigacja TomTom z usługami online, przepływy energii, multimedia – wszystko sterowane z kierownicy).
Natomiast za obsługę funkcji pojazdu czy multimediów odpowiada centralny, 10-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości, lekko zwrócony w stronę kierowcy. Chwała projektantom Peugeota, że nie zrezygnowali całkowicie z fizycznych przycisków komponując elegancki panel przełączników klawiszowych pełniących rolę skrótów do głównych pozycji menu systemu inforozrywki (ekran główny, klimatyzacja, systemy wspomagania jazdy, telefon, multimedia, ustawienia auta itp.).
Z kokpitu usunięto również znany z przedliftowych odmian drążek automatycznej skrzyni, który został zastąpiony znacznie mniejszym sterownikiem automatu.
Na koniec jeszcze wideo prezentujące nowego Peugeota 508 i 508 SW, ale też wyścigowego Peugeota 9X8:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: