Peugeot 408 – pierwsza jazda, dane techniczne, wyposażenie, ceny, wrażenia
Peugeot 408 to jeden z bardziej oczekiwanych przez nas modeli francuskiej marki. Auto niebanalne, funkcjonalne, przemyślane, ładne i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. To ostatnie sprawdzaliśmy na torze Driveland.
Spis treści
- Peugeot 408 – wygląd
- Peugeot 408 – wnętrze
- Peugeot 408 – prowadzenie i wrażenia
- Peugeot 408 – zawieszenie
- Peugeot 408 – co pod maską?
- Peugeot 408 – jakie wersje i wyposażenie?
- Peugeot 408 – ceny
Dzisiejsze popołudnie spędziliśmy na położonym niedaleko Warszawy ośrodku szkoleniowym Driveland, na którym mieliśmy okazję pierwszy raz wsiąść za kierownicę nowego Peugeota 408 i sprawdzić auto zarówno na torze jak i na publicznych drogach.
Peugeot 408 – wygląd
Peugeot 408 na żywo prezentuje się jeszcze lepiej niż na zdjęciach. Nietypowa forma nadwozia udanie łączy najlepsze cechy SUV-ów, crossoverów i znacznie niższych sedanów czy fastbacków segmentu D. Z boku patrząc na nowego Peugeota 408 trudno oprzeć się wrażeniu, że linia dachu przypomina fastbacka, jednak w przeciwieństwie do aut określanych tym mianem, w Peugeocie 408 nie ma mowy o ciasnocie w drugim rzędzie.
Peugeot 408 – wnętrze
Materiały wykończenia wnętrza zależą oczywiście od tego, na który poziom wyposażenia się zdecydujemy. Jednak już przy bazowym poziomie Allure kabina pasażerska w żadnym razie nie prezentuje się ubogo. Charakterystyczna dla współczesnych Peugeotów mała, kompaktowa i nie-do-końca-okrągła kierownica, która naszym zdaniem świetnie leży w dłoniach jest obecna również w najnowszym 408. Ponad jej obręczą przy prawidłowym ustawieniu fotelu kierowcy i kierownicy, osoba prowadząca pojazd patrzy na czytelne, wirtualne zegary. Te są obecne w kokpicie bez względu na wybrany poziom wyposażenia. W konsoli centralnej duży, 12″ ekran multimediów z dodatkowym panelem dotykowym, który w istocie również jest ekranem, umieszczonym pod nim. Na dotyk steruje się tu wieloma rzeczami, ale nie zabrakło również fizycznych kontrolek i przycisków.
Peugeot 408 – prowadzenie i wrażenia
Auto mogliśmy sprawdzić lepiej niż na drogach publicznych, bo na torze można symulować sytuacje, które na drogach publicznych są niebezpieczne. Pozwoliło to nam ocenić skuteczność układu jezdnego, aktywnych systemów bezpieczeństwa i asysty kierowcy oraz prowadzenie auta podczas bardziej dynamicznej jazdy, podczas dynamicznego pokonywania mokrych zakrętów, podczas awaryjnego hamowania, omijania przeszkody, czy z wykorzystaniem systemu automatycznego awaryjnego hamowania przed „pieszym” (którego w naszym przypadku symulował ustawiony na torze manekin).
I jak? Auto jest – jak większość współczesnych, cywilnych samochodów – podsterowne (bo to bezpieczniejsze), ale choć pozornie izoluje od drogi (co jest funkcją komfortu), to gdy samochód traci przyczepność, kierowca otrzymuje czytelną informację na kierownicy. Po prostu czuć, że coś się dzieje, co pozwala zareagować skutecznie zarówno kierowcy, jak i wspierającym go systemom kontroli trakcji. Efektem jest zachowany tor jazdy, a o to właśnie chodzi. System automatycznego hamowania awaryjnego po wykryciu przeszkody („pieszego”) również nie budził zastrzeżeń. Samochód za każdym razem (próby powtarzaliśmy wielokrotnie) skutecznie wyhamowywał przed manekinem, po zasymulowaniu „gapiostwa” kierowcy. Wiedza, że prowadzisz auto, nad którym czuwa taki elektroniczny pomocnik, naprawdę poprawia poczucie bezpieczeństwa.
Peugeot 408 – zawieszenie
W każdej próbie Peugeot 408 poradził sobie bardzo dobrze. Auto ma „francuskie” (czyt. komfortowo zestrojone) zawieszenie, ale nie ma mowy o „kanapowatości”. Wybieranie nierówności jest dostatecznie sprężyste, by kierowca miał pewność prowadzenia, z drugiej strony najczęściej spotykane drogowe „przeszkadzajki” są pokonywane bez zająknięcia. Peugeot 408 mimo podniesionego prześwitu zachowuje się pewnie podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów, auto nie przechyla się też nadmiernie. Czy zawieszenie słychać? Nieszczególnie, ale w zasadzie w ogóle niewiele słychać podczas jazdy, bo – o czym warto wspomnieć – każdy Peugeot 408 ma pogrubione, akustycznie izolujące od otoczenia, szyby.
Peugeot 408 – co pod maską?
Aktualnie model 408 jest dostępny w wersjach spalinowych i jako hybryda plug-in. W przyszłym roku gamę uzupełni w pełni elektryczny Peugeot e-408. Aktualnie można wybierać trzy wersje napędu. Odmianę spalinową z silnikiem benzynowym PureTech 130 S&S o mocy 130 KM, 180-konną hybrydę plug-in oraz najmocniejszy wariant, również PHEV, ale o mocy systemowej wynoszącej 225 KM. Bez względu na wariant napędu, kierowca zawsze korzysta z automatycznej przekładni, manualna skrzynia biegów nie jest w tym modelu w ogóle oferowana. Jak wcześniej wspomniałam, Peugeot w przyszłym roku wprowadzi do gamy wersję w pełni elektryczną (e-408), a jeszcze pod koniec tego roku gama wzbogaci się o nowy silnik, miękkohybrydowy, który zastąpi aktualną jednostkę PureTech 130.
Peugeot 408 – jakie wersje i wyposażenie?
Aktualnie Peugeot oferuje model 408 w trzech wersjach wyposażenia: Allure, Allure Pack oraz topowej GT. Już bazowa wersja Allure jest naprawdę przyzwoicie wyposażona. Mieliśmy okazję taką odmianą pokonać niewielki dystans na drogach publicznych (wersja benzynowa, 130 KM, średnie zmierzone przez nas spalanie to 6,6 l/100 na trasie mieszanej, pozamiejskiej), oczywiście w wersji GT czuć różnicę (taką jeździliśmy na torze), obecność skórzanej tapicerki i bogatszych materiałów we wnętrzu nie dało się ukryć. W standardzie bazowej wersji mamy 17″ alufelgi, poziom wyżej (Allure Pack) są już 19″ (w dwóch wzorach zależnie od napędu, spalinowego lub hybrydowego). Taką samą wielkość, ale bardziej agresywny wzór mają również obręcze ze stopów lekkich w topowej wersji GT.
Warto odnotować, że takie wygody jak np. dwustrefową automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy start, automatykę świateł mijania/drogowych (oczywiście pełnych LED-ów), nowoczesne multimedia z panelem i-Toggles i z nawigacją, czy czujniki parkowania z kamerą cofania mamy zawsze, nawet w najtańszym Peugeocie 408. Oczywiście w wersji GT można liczyć na więcej: są masaże w fotelach (i to porządne, a nie jedna wielka poducha wypychająca nam plecy, polecam masaż „kocie łapki”) bardzo rozbudowana asysta kierowcy z systemem dookólnej obserwacji, noktowizyjnym systemem ostrzegawczym Night Vision, 10-głośnikowy system audio marki Focal i wiele więcej. Ile za to wszystko trzeba zapłacić?
Peugeot 408 – ceny
Według aktualnego cennika, Peugeot 408 startuje od kwoty 143 000 zł za bazową wersję Allure z silnikiem benzynowym. Nawet decydując się na topową odmianę GT z silnikiem PureTech 130 KM zapłacimy 160 350 zł. Hybrydy plug-in są droższe, w tym przypadku cennik startuje od 190 550 za 180-konną wersję 408 Allure PHEV. Ten poziom wyposażenia w ogóle nie jest oferowany w przypadku topowej 225-konnej wersji. Możemy wybrać tylko Allure Pack lub GT w cenach odpowiednio: 202 850 zł i 213 700 zł.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Komentarze: