Peugeot 308 GT i 308 SW GT już w salonach
Do polskich salonów trafia właśnie Peugeot 308 GT oraz 308 SW GT z silnikem 1.6 e- THP o mocy 205 KM, a ceny zaczynają się od 99 900 złotych.
Jak będą przedstawiać się ceny Peugeota 308 GT w polskich salonach?
Peugeot 308 GT 1,6 e-THP 205 KM S&S manualna 6-biegów Stop & Start 99 900 PLN
Peugeot 308 SW GT 1,6 e-THP 205 KM S&S manualna 6-biegów Stop & Start 104 600 PLN
Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią.
Z tyłu 308 GT zamontowano lakierowany na czarno dyfuzor i podwójne rury wydechowe. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT.
Auto ma nieco obniżone zawieszenie – o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu.
Wewnątrz widoczne są nawiązania do samochodów sportowych. Dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą (w standardzie) lub skóry Club Nappa (opcja) pojawiają się czerwone przeszycia. Można je również znaleźć na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach. Są też aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej.
Zespół instrumentów zwraca uwagę nowym tłem z wzorem szachownicy. Po przekręceniu zapłonu, pojawia się komunikat powitalny GT, a duży ekran dotykowy prezentuje nowy interfejs Redline utrzymany w tonacji czerwono-czarnej.
Auto w wersji z silnikiem benzynowym potrzebuje zaledwie 7,5 sekundy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Moment obrotowy wynosi 285 Nm i jest dostępny w zakresie 1750-4500 obr/min.
Czterocylindrowy silnik o pojemności 1 598 cm3 jest wyposażony w następujące rozwiązania:
- turbosprężarkę Twin-Scroll umożliwiającą osiągnięcie dużej mocy i natychmiastową reakcję przy niskich obrotach silnika.
- bezpośredni wtrysk paliwa zapewniający optymalną wydajność spalania;
- zmienny skok zaworu ssącego w połączeniu z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (technologie VTi i VVT);
- system Stop&Start ograniczający zużycie paliwa oraz emisję CO2, jak również poprawiający ogólny komfort jazdy w warunkach miejskich.
Kierowca może całkowicie wyłączyć ESP.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: