
Peugeot 3008 wybrany samochodem roku 2017!
Do ścisłego finału plebiscytu Car of the Year 2017 trafiło siedmiu naprawdę mocnych konkurentów. Spośród nich najlepszym okazał się Peugeot 3008 – rewolucyjny crossover znad Sekwany.
Alfa Romeo Giulia, Toyota C-HR oraz Mercedes Klasy E byli najgroźniejszymi konkurentami Peugeota 3008 w drodze do tytułu Car of the Year 2017. Jednak tym razem musieli uznać wyższość francuskiego modelu, choć crossover walczył niemal do ostatniej rundy z włoskim sedanem.
Na dzień przed startem salonu motoryzacyjnego w Genewie jury składające się z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 27 krajów (w tym dwóch z Polski) ogłosiło werdykt.
Peugeot 3008 zdobył 319 punktów, a tuż za nim uplasowała się Alfa Romeo Giulia, która wywalczyła 298 punktów. Na trzecim miejscu podium znalazł się Mercedes Klasy E z wynikiem 197 punktów. Na ostatnim miejscu wylądował Nissan z dorobkiem zaledwie 135 punktów.
Po raz piętnasty statuetka COTY trafia w ręce francuskiego producenta. Peugeot zdobywał trofeum pięć razy, a po raz ostatni w 2014 roku modelem 308. Wcześniej w 2002 roku wygrał model 307. Jednak po raz pierwszy w historii plebiscytu organizowanego od 1964 roku wygrywa samochód typu SUV.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: