1
1
Czeski milioner sprawdził na niemieckiej autostradzie, jak szybko jest w stanie pojechać swoim Bugatti. Film, który wywołał ogromne emocje wśród fanów motoryzacji, nie przypadł do gustu niemieckim władzom.
Niemieckie autostrady, z powodu odcinków bez ograniczeń prędkości, urosły do miana motoryzacyjnej legendy. Samochody pędzące 200 km/h czy więcej, nie są u naszych zachodnich sąsiadów rzadkością.
Radim Passer, czeski biznesmen, mieszka blisko granicy z Niemcami i kilka razy testował możliwości swoich samochodów, między innymi Bugatti Veyron, na niemieckich autostradach pozbawionych limitów prędkości. Jakiś czas temu umieścił w sieci nagranie na którym Bugatti Chiron o mocy 1500 KM osiąga pędzi z prędkością prędkość 417 km/h, czyli zaledwie 3 km/h mniej niż prędkość maksymalna pojazdu.
Film, który wywołał ogromne emocje wśród fanów motoryzacji, nie przypadł do gustu niemieckim władzom. Niemieckie Ministerstwo Transportu w przesłanym oświadczeniu do Associated Press, stwierdziło, że potępia wszelkie zachowania, które mogą spowodować zagrożenie dla użytkowników dróg.
W oświadczeniu Ministerstwa można przeczytać, że wszyscy użytkownicy dróg muszą przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Stwierdzono, że nawet jeśli na danym odcinku autostrady nie ma ograniczenia prędkości, to nie znaczy, że można jechać z prędkością, która stwarza zagrożenie dla innych. Ministerstwo Transportu powołuje się przy tym na konkretny przepis, który wyraźnie przestrzega, że na autostradzie nie wolno poruszać się w taki sposób, który utrudnia jazdę innym czy stwarza niebezpieczeństwo dla innych użytkowników.
W Niemczech co jakiś czas powraca temat nałożenia ograniczeń prędkości na te odcinki autostrad, na których ich nie ma. Pomysł zmiany przepisów ma tyle samo zwolenników, co przeciwników. Przeciwnicy pomysłu wprowadzenia ograniczeń prędkości na wszystkich odcinkach niemieckich autostrad traktują go jako zamach na wolność. Oficjalnym tłumaczeniem wprowadzenia ograniczeń jest kwestia ochrony środowiska. Jeśli te pomysły się urzeczywistnią prawdopodobnie będzie tam obowiązywać ograniczenie do 130 km/h.
Sebastian Vettel, czterokrotny Mistrz Świata Formuły 1 jest zwolennikiem wprowadzenia ograniczeń prędkości na niemieckich autostradach. W rozmowie z magazynem „Auto Motor und Sport”, znany z proekologicznych zachowań niemiecki kierowca wyznał, że bezpieczeństwo i ochrona środowiska powinny być na pierwszym miejscu:
Nie chodzi o osobiste uczucia. Trzeba spojrzeć na całość. Ograniczenie prędkości pozwoliłoby zaoszczędzić prawie dwa miliony ton emisji CO2 i uczyniłoby drogi bezpieczniejszymi. Jeśli dzięki temu uratujemy życie choć jednej osobie, to warto.
Jeśli chcesz wciskać gaz do dechy, rób to w bezpiecznym miejscu, na torze wyścigowym, gdzie sprawdzisz swoje limity bez narażania innych na niebezpieczeństwo.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
W obecnych czasach, gdy rynek samochodów skoncentrowany jest głównie na autach elektrycznych, zadając sobie pytanie, która firma motoryzacyjna jest najwyżej wyceniana na świecie, można się bardzo zdziwić.TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
1115 km na jednym tankowaniu! Opel Grandland Plug-in Hybrid w teorii ma taki zasięg. A realia?
Kto płaci mandat za prędkość w 2025 roku – pracownik czy pracodawca? Wyjaśniamy!
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
W obecnych czasach, gdy rynek samochodów skoncentrowany jest głównie na autach elektrycznych, zadając sobie pytanie, która firma motoryzacyjna jest najwyżej wyceniana na świecie, można się bardzo zdziwić.TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
1115 km na jednym tankowaniu! Opel Grandland Plug-in Hybrid w teorii ma taki zasięg. A realia?
Kto płaci mandat za prędkość w 2025 roku – pracownik czy pracodawca? Wyjaśniamy!
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
W obecnych czasach, gdy rynek samochodów skoncentrowany jest głównie na autach elektrycznych, zadając sobie pytanie, która firma motoryzacyjna jest najwyżej wyceniana na świecie, można się bardzo zdziwić.TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
1115 km na jednym tankowaniu! Opel Grandland Plug-in Hybrid w teorii ma taki zasięg. A realia?
Kto płaci mandat za prędkość w 2025 roku – pracownik czy pracodawca? Wyjaśniamy!
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
W obecnych czasach, gdy rynek samochodów skoncentrowany jest głównie na autach elektrycznych, zadając sobie pytanie, która firma motoryzacyjna jest najwyżej wyceniana na świecie, można się bardzo zdziwić.TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
1115 km na jednym tankowaniu! Opel Grandland Plug-in Hybrid w teorii ma taki zasięg. A realia?
Kto płaci mandat za prędkość w 2025 roku – pracownik czy pracodawca? Wyjaśniamy!
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Komentarze:
gośc - 21 stycznia 2022
i co się takiego stało, przynajmniej wykazał się odwagą a nie jak wielu sadzi głupotą