Pancernik Gustaw powraca!

Od 15. sierpnia ruszyła kampania ITS - „Klub Pancernika klika w fotelikach” mająca na celu  zwrócenie uwagi dzieci na zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a ich rodzicom o konieczności przewożenia najmłodszych w samochodach w specjalnych, odpowiednio dobranych i poprawnie zamontowanych fotelikach.

Akcja, której głównym bohaterem jest Pancernik Gustaw prowadzona jest od 2005 roku, kiedy to badania sondażowe na reprezentatywnej próbie Polaków posiadających dzieci w przedziale wiekowym 4-12 lat wskazywały, że jedynie 52% rodziców prawidłowo przewoziło swoje dzieci w samochodach osobowych.

Poprzednie edycje kampanii (2005-2007) oraz inne działania promujące bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów, przyczyniły się do wzrostu liczby rodziców, przewożących swoje dzieci w odpowiednich urządzeniach zabezpieczających do 81,5%. Jednocześnie wciąż aż 11% rodziców nigdy z takich urządzeń nie korzystało i to głównie do nich kierowany jest przekaz kampanii.

Głównym, długofalowym założeniem kampanii jest edukacja oraz motywowanie dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodziców do bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym, ze szczególnym naciskiem na stosowanie
urządzeń zwiększających bezpieczeństwo dzieci.

Działania w ramach tegorocznej edycji kampanii skupiać się będą ponadto na podnoszeniu świadomości rodziców w zakresie odpowiedniego doboru fotelików do wagi, wzrostu i potrzeb dziecka oraz promowaniu postaw, zarówno wśród dzieci, jak i rodziców co do bezwzględnego stosowania tych urządzeo, niezależnie od długości trasy, rodzaju drogi, panujących na niej warunków czy niewygody dziecka.

Pancernik Gustaw przypoimna o konieczności jazdy w pasach bezpieczeństwa.
fot. ITS

Integralną częścią ogólnopolskich działań promujących przekaz kampanii za pośrednictwem telewizji, radia, prasy i billboardów, jest strona internetowa www.klubpancernika.pl. Najmłodsi znajdą na niej gry i zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętności manualne oraz będą mogli śledzić przygody bohatera akcji – wspomnianego Pancernika Gustawa – który zapięty odpowiednio w swoim foteliku, odwiedzi fantastyczne miejsca i ciekawe osoby, by porozmawiać z nimi o bezpieczeństwie i ich doświadczeniach z nim związanych.


Dorosłych autorzy strony zachęcają do zapoznania się z przepisami i wskazówkami w zakresie bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodzie oraz skorzystania z giełdy fotelików. W sekcji przeznaczonej dla nauczycieli zamieszczono scenariusze zajęć i inne materiały dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Organizatorem i inicjatorem kampanii jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie dzięki współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko. Za przygotowanie i promocję kampanii odpowiedzialna jest Fabryka Komunikacji Społecznej.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze