Pancernik Gustaw powraca!
Od 15. sierpnia ruszyła kampania ITS - „Klub Pancernika klika w fotelikach” mająca na celu zwrócenie uwagi dzieci na zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a ich rodzicom o konieczności przewożenia najmłodszych w samochodach w specjalnych, odpowiednio dobranych i poprawnie zamontowanych fotelikach.
Akcja, której głównym bohaterem jest Pancernik Gustaw prowadzona jest od 2005 roku, kiedy to badania sondażowe na reprezentatywnej próbie Polaków posiadających dzieci w przedziale wiekowym 4-12 lat wskazywały, że jedynie 52% rodziców prawidłowo przewoziło swoje dzieci w samochodach osobowych.
Poprzednie edycje kampanii (2005-2007) oraz inne działania promujące bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów, przyczyniły się do wzrostu liczby rodziców, przewożących swoje dzieci w odpowiednich urządzeniach zabezpieczających do 81,5%. Jednocześnie wciąż aż 11% rodziców nigdy z takich urządzeń nie korzystało i to głównie do nich kierowany jest przekaz kampanii.
Głównym, długofalowym założeniem kampanii jest edukacja oraz motywowanie dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodziców do bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym, ze szczególnym naciskiem na stosowanie
urządzeń zwiększających bezpieczeństwo dzieci.
Działania w ramach tegorocznej edycji kampanii skupiać się będą ponadto na podnoszeniu świadomości rodziców w zakresie odpowiedniego doboru fotelików do wagi, wzrostu i potrzeb dziecka oraz promowaniu postaw, zarówno wśród dzieci, jak i rodziców co do bezwzględnego stosowania tych urządzeo, niezależnie od długości trasy, rodzaju drogi, panujących na niej warunków czy niewygody dziecka.
Pancernik Gustaw przypoimna o konieczności jazdy w pasach bezpieczeństwa. |
![]() |
fot. ITS
|
Integralną częścią ogólnopolskich działań promujących przekaz kampanii za pośrednictwem telewizji, radia, prasy i billboardów, jest strona internetowa www.klubpancernika.pl. Najmłodsi znajdą na niej gry i zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętności manualne oraz będą mogli śledzić przygody bohatera akcji – wspomnianego Pancernika Gustawa – który zapięty odpowiednio w swoim foteliku, odwiedzi fantastyczne miejsca i ciekawe osoby, by porozmawiać z nimi o bezpieczeństwie i ich doświadczeniach z nim związanych.
Dorosłych autorzy strony zachęcają do zapoznania się z przepisami i wskazówkami w zakresie bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodzie oraz skorzystania z giełdy fotelików. W sekcji przeznaczonej dla nauczycieli zamieszczono scenariusze zajęć i inne materiały dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Organizatorem i inicjatorem kampanii jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie dzięki współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko. Za przygotowanie i promocję kampanii odpowiedzialna jest Fabryka Komunikacji Społecznej.
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
Zostaw komentarz: