
Paliwo z odpadów: Volkswagen zasila frachtowce samochodowe zużytym olejem z restauracji
Zmniejsza to emisję CO2 frachtowców samochodowych o ponad 85%.
Grupa Volkswagen nie zwalnia tempa w sprawach ochrony klimatu: w przyszłości Volkswagen Group Logistics będzie wykorzystywać certyfikowane paliwo z pozostałości roślinnych do niektórych dostaw nowych samochodów drogą morską.
Paliwo to jest produkowane z takich materiałów, jak zużyty olej z restauracji i przemysłu spożywczego. Pierwszy frachtowiec został zatankowany tym olejem po raz pierwszy w połowie listopada 2020 roku.
Thomas Zernechel, szef działu logistyki Grupy Volkswagen, powiedział:
Jesteśmy pierwszym producentem samochodów, który szeroko stosował to paliwo. W ten sposób ponownie wykorzystujemy zużyty olej w sposób przyjazny dla środowiska. Przy 85% niższej emisji CO2 niż w przypadku konwencjonalnych paliw kopalnych, wkład w ochronę klimatu jest ogromny.
Przeczytaj też: Volkswagen Touareg – jedno kliknięcie i samochód sam parkuje!
W przypadku przesyłek europejskich Volkswagen Group Logistics stale czarteruje dwa statki, które przewożą do 3500 pojazdów na trasie z Emden przez Dublin (Irlandia), Santander (Hiszpania) i Setubal (Portugalia) z powrotem do Emden około 50 razy w roku. Każdego roku przewożą około 250 000 nowych pojazdów marek Audi, Seat, Škoda czy Volkswagen.
Oba statki, o długości 180 metrów, są napędzane morskim silnikiem wysokoprężnym MAN o mocy ponad 19 000 KM (14 220 kW). W przyszłości oba statki mają być tankowane na morzu u wybrzeży Vlissingen (Holandia) paliwem alternatywnym dostarczanym przez holenderską firmę GoodFuels. W ten sposób emisje CO2 z dwóch konwencjonalnych statków na ich trasach zostaną zmniejszone o ponad 85% – z ponad 60 000 do około 9 000 ton rocznie. Ponadto prawie całkowicie zostanie zredukowana emisja tlenków siarki.
Zmiana ta wpisuje się w strategię Grupy Volkswagen mającą na celu uczynienie jej jeszcze bardziej ekologiczną: kolejnym elementem jest wykorzystanie skroplonego gazu ziemnego (LNG) do zasilania frachtowców samochodowych. Statki te pływają między Europą, Ameryką Północną i Ameryką Łacińską. Ponadto wszystkie przesyłki kolejowe w Niemczech z DB Cargo przechodzą na eko-energię:
W ten sposób Volkswagen Group Logistics pomaga Grupie Volkswagen osiągnąć neutralność węglową netto do 2050 rok.
Przeczytaj też: Volkswagen Taos zaprezentowany! To kompaktowy crossover o mocy 158 KM
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: