Paliwo z odpadów: Volkswagen zasila frachtowce samochodowe zużytym olejem z restauracji
Zmniejsza to emisję CO2 frachtowców samochodowych o ponad 85%.
Grupa Volkswagen nie zwalnia tempa w sprawach ochrony klimatu: w przyszłości Volkswagen Group Logistics będzie wykorzystywać certyfikowane paliwo z pozostałości roślinnych do niektórych dostaw nowych samochodów drogą morską.
Paliwo to jest produkowane z takich materiałów, jak zużyty olej z restauracji i przemysłu spożywczego. Pierwszy frachtowiec został zatankowany tym olejem po raz pierwszy w połowie listopada 2020 roku.
Thomas Zernechel, szef działu logistyki Grupy Volkswagen, powiedział:
Jesteśmy pierwszym producentem samochodów, który szeroko stosował to paliwo. W ten sposób ponownie wykorzystujemy zużyty olej w sposób przyjazny dla środowiska. Przy 85% niższej emisji CO2 niż w przypadku konwencjonalnych paliw kopalnych, wkład w ochronę klimatu jest ogromny.
Przeczytaj też: Volkswagen Touareg – jedno kliknięcie i samochód sam parkuje!
W przypadku przesyłek europejskich Volkswagen Group Logistics stale czarteruje dwa statki, które przewożą do 3500 pojazdów na trasie z Emden przez Dublin (Irlandia), Santander (Hiszpania) i Setubal (Portugalia) z powrotem do Emden około 50 razy w roku. Każdego roku przewożą około 250 000 nowych pojazdów marek Audi, Seat, Škoda czy Volkswagen.
Oba statki, o długości 180 metrów, są napędzane morskim silnikiem wysokoprężnym MAN o mocy ponad 19 000 KM (14 220 kW). W przyszłości oba statki mają być tankowane na morzu u wybrzeży Vlissingen (Holandia) paliwem alternatywnym dostarczanym przez holenderską firmę GoodFuels. W ten sposób emisje CO2 z dwóch konwencjonalnych statków na ich trasach zostaną zmniejszone o ponad 85% – z ponad 60 000 do około 9 000 ton rocznie. Ponadto prawie całkowicie zostanie zredukowana emisja tlenków siarki.
Zmiana ta wpisuje się w strategię Grupy Volkswagen mającą na celu uczynienie jej jeszcze bardziej ekologiczną: kolejnym elementem jest wykorzystanie skroplonego gazu ziemnego (LNG) do zasilania frachtowców samochodowych. Statki te pływają między Europą, Ameryką Północną i Ameryką Łacińską. Ponadto wszystkie przesyłki kolejowe w Niemczech z DB Cargo przechodzą na eko-energię:
W ten sposób Volkswagen Group Logistics pomaga Grupie Volkswagen osiągnąć neutralność węglową netto do 2050 rok.
Przeczytaj też: Volkswagen Taos zaprezentowany! To kompaktowy crossover o mocy 158 KM
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: