
Pagani Huayra Tricolore – bardzo drogi i bardzo limitowany samochód z obsesją na punkcie lotnictwa
Samochód świętuje historię włoskich sił powietrznych i zyskuje „samolotowe” dodatki.
Ekipa akrobacyjna włoskich sił powietrznych, znana jako Frecce Tricolori, obchodzi w przyszłym roku 60. rocznicę powstania. Aby to uczcić, Pagani stworzył Huayra Tricolore, bardzo limitowaną wersję supersamochodu Huayra z otwartym dachem.
Zostaną zbudowane tylko trzy Pagani Huayra Tricolore, a każdy z nich został zainspirowany Aermacchi MB-339A P.A.N. odrzutowcem, którym latają Frecce Tricolori.
Pierwszym i najbardziej oczywistym połączeniem Huayra z odrzutowcamii, które zainspirowały jego powstanie, jest kolorystyka. Ma niebieskie, półprzezroczyste wykończenie z włókna węglowego z jasnozielonymi, białymi i czerwonymi paskami po bokach. Inne detale łączące obie maszyny to tylne skrzydło ze wspornikami wzorowanymi na płetwach ogonowych samolotu, koła w stylu turbiny i aluminiowe części wewnątrz i na zewnątrz w niebieskim anodowanym wykończeniu.
Każdy samochód otrzymuje również numer reprezentujący członka zespołu, z 0 dla dowódcy zespołu, 1 dla głównego pilota formacji i 10 dla podróżującego solo. Wizytówką lotnictwa jest też w pełni funkcjonalna rurka Pitota na nosie, która mierzy prędkość powietrza. Jest to następnie wyświetlane na liczniku w kabinie z informacją o prędkości maszyny podaną w węzłach.
Przeczytaj też: Pagani zapowiada nowy supersamochód. Czym jest Air Speed?
Istnieją też inne zmiany w Huayra Tricolore, które nie odznaczają się aż taką obsesją na punkcie bycia samolotem lądowym. Samochód otrzymuje głębszy przedni rozdzielacz i zmieniony przedni zderzak z nowymi wlotami powietrza, aby zwiększyć wydajność intercoolera. Zamontowano nowy czerpak dachowy, aby zapewnić lepszy przepływ powietrza do komory silnika.
We wnętrzu pojawiają się niebiesko-białe fotele z zielonymi, białymi i czerwonymi wstawkami, które są podobne do Zonda Tricolores zbudowanej z okazji 50. rocznicy Frecce Tricolori. Na siedzeniach i czteropunktowych zapięciach pasów umieszczono również emblemat zespołu akrobacyjnego.
Wykończeniem śmiałego projektu są ulepszenia silnika i podwozia samochodu Huayra Imola. Silnik to V12 z podwójnym turbodoładowaniem, opracowany przez AMG, o mocy 829 KM i momencie obrotowym 1099 Nm. Sztywniejsze zawieszenie pochodzi z samochodu torowego, podobnie jak zawieszenie sterowane elektronicznie. Pod wieloma względami jest to roadsterowa wersja Imoli.
Przeczytaj też: Czy Pagani Huayra można pojechać na zakupy?
Pagani Huayra Tricolore jest jednak droższy niż Imola. Jego cena wynosi 5,5 miliona euro.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: