Pagani Huayra Tricolore – bardzo drogi i bardzo limitowany samochód z obsesją na punkcie lotnictwa
Samochód świętuje historię włoskich sił powietrznych i zyskuje „samolotowe” dodatki.
Ekipa akrobacyjna włoskich sił powietrznych, znana jako Frecce Tricolori, obchodzi w przyszłym roku 60. rocznicę powstania. Aby to uczcić, Pagani stworzył Huayra Tricolore, bardzo limitowaną wersję supersamochodu Huayra z otwartym dachem.
Zostaną zbudowane tylko trzy Pagani Huayra Tricolore, a każdy z nich został zainspirowany Aermacchi MB-339A P.A.N. odrzutowcem, którym latają Frecce Tricolori.
Pierwszym i najbardziej oczywistym połączeniem Huayra z odrzutowcamii, które zainspirowały jego powstanie, jest kolorystyka. Ma niebieskie, półprzezroczyste wykończenie z włókna węglowego z jasnozielonymi, białymi i czerwonymi paskami po bokach. Inne detale łączące obie maszyny to tylne skrzydło ze wspornikami wzorowanymi na płetwach ogonowych samolotu, koła w stylu turbiny i aluminiowe części wewnątrz i na zewnątrz w niebieskim anodowanym wykończeniu.
Każdy samochód otrzymuje również numer reprezentujący członka zespołu, z 0 dla dowódcy zespołu, 1 dla głównego pilota formacji i 10 dla podróżującego solo. Wizytówką lotnictwa jest też w pełni funkcjonalna rurka Pitota na nosie, która mierzy prędkość powietrza. Jest to następnie wyświetlane na liczniku w kabinie z informacją o prędkości maszyny podaną w węzłach.
Przeczytaj też: Pagani zapowiada nowy supersamochód. Czym jest Air Speed?
Istnieją też inne zmiany w Huayra Tricolore, które nie odznaczają się aż taką obsesją na punkcie bycia samolotem lądowym. Samochód otrzymuje głębszy przedni rozdzielacz i zmieniony przedni zderzak z nowymi wlotami powietrza, aby zwiększyć wydajność intercoolera. Zamontowano nowy czerpak dachowy, aby zapewnić lepszy przepływ powietrza do komory silnika.
We wnętrzu pojawiają się niebiesko-białe fotele z zielonymi, białymi i czerwonymi wstawkami, które są podobne do Zonda Tricolores zbudowanej z okazji 50. rocznicy Frecce Tricolori. Na siedzeniach i czteropunktowych zapięciach pasów umieszczono również emblemat zespołu akrobacyjnego.
Wykończeniem śmiałego projektu są ulepszenia silnika i podwozia samochodu Huayra Imola. Silnik to V12 z podwójnym turbodoładowaniem, opracowany przez AMG, o mocy 829 KM i momencie obrotowym 1099 Nm. Sztywniejsze zawieszenie pochodzi z samochodu torowego, podobnie jak zawieszenie sterowane elektronicznie. Pod wieloma względami jest to roadsterowa wersja Imoli.
Przeczytaj też: Czy Pagani Huayra można pojechać na zakupy?
Pagani Huayra Tricolore jest jednak droższy niż Imola. Jego cena wynosi 5,5 miliona euro.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: