
Otwarcie muzeum Mazdy w Niemczech
Frey’s Mazda Classic Car Museum przedstawia niemal 100 lat historii Mazdy oraz zawiera wystawę 45 klasycznych samochodów sprzedawanych w Europie oraz modeli dostępnych tylko w innych zakątkach świata.
To projekt lokalnego dealera Mazdy, salonu Auto Frey, zrealizowany przy wsparciu Mazda Niemcy. W muzeum, które mieści się w odnowionej zajezdni tramwajowej z 1897 roku, znajdują się również: rozległy teren do organizacji imprez, restauracje i sklep z pamiątkami.
„Imponujące, pierwsze poza Japonią, muzeum Mazdy to urzeczywistnienie marzeń rodziny Freyów, która zawsze pragnęła zaprezentować opinii publicznej swoją unikalną kolekcję klasycznych Mazd z całego świata” – skomentował wiceprezes Mazda Motor Corporation Akira Marumoto.
Na wystawie znalazły się między innymi modele Mazda Cosmo Sport z 1967 r., Mazda Luce RX87 z 1969 r. i Mazda RX-7 z 1992 r. – najlepiej sprzedający się model z silnikiem rotacyjnym w historii – które stanowią dowód na to, że Mazda od dawna łączy innowacyjne technologie z pięknym wzornictwem w imię radości z jazdy. Wśród innych perełek warto wymienić Mazdę R360 z 1960 r. – pierwszy samochód osobowy firmy, który trafił do masowej produkcji, Mazdę K360 z 1962 r. – lekką trójkołową ciężarówkę, Mazdę Familia 1000 coupé z 1966 r., Mazdę 616 z 1973 r. – pierwszy model oficjalnie sprzedawany w Niemczech i Mazdę AZ-1 – niezapomniany lekki samochód sportowy z 1992 r.
Ekspozycja będzie się zmieniać. Na wystawie pojawią się kolejne klejnoty z liczącej ponad 120 pojazdów kolekcji rodziny Freyów. Założyciele muzeum mają również nadzieję, że stanie się ono miejscem spotkań klubów Mazd i wielbicieli innych klasycznych samochodów. Auto Frey jest dealerem Mazdy od 1978 r. Obecnie prowadzi trzy salony w regionie Augsburga.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: