Otwarcie ekskluzywnego salonu BMW George V w Paryżu

Nie, tu nie kupimy samochodu i nie znajdziemy też typowych sprzedawców - raczej doradcę i pewnego rodzaju przewodnik po świecie marki BMW.  Właśnie otworzono luksusowy Brand Store bawarskiej marki, zlokalizowany na elitarnej, paryskiej ulicy.

Wielbiciele pojazdów z biało-niebieską szachownicą (logo pochodzi od symbolu samolotowego śmigła) dokładnie wiedzą, jak można określić klimat BMW. Czują ducha marki – z jednej strony sportowego, z drugiej luksusowego, specyficzną atmosferę panującą we wnętrzu tych samochodów, ba! nawet zapach, do którego są na tyle przyzwyczajeni , że pozostają mu bezwzględnie wierni na długie lata. Większość fanów aut bawarskiego producenta ma szeroką wiedzę o historii marki, osiągach aktualnych modeli, ofercie i gamie silnikowej czy nawet z pamięci potrafi wymienić moce jednostek napędowych w poszczególnych seriach.  Dla nich BMW George V – salon marki  – zlokalizowany przy jednej z najbardziej  ekskluzywnych ulic Paryża, praktycznie na rogu z Avenue des ChampsÉlysées – jest pewnego rodzaju domem, domem BMW. W otoczeniu najznamienitszych salonów słynnych paryskich domów mody – Yves Saint Laurant, Chanel czy Dior, wkraczamy do BMW Brand Store – salonu marki BMW – w wytworny, szykowny świat, który, jak się okazuje, ma coraz więcej wspólnego z motoryzacją. Tu słowo styl i klasa nabierają znaczenia, a prestiż i wyrafinowany design często decydują o zakupie auta.

fot. Katarzyna Frendl

Ale co z nowymi klientami? Otóż BMW George V jest elementem programu “Future Retail”, czyli zmiany podejścia do klienta i sprzedaży samochodów – to efekt przeformułowania oczekiwań i sposobu komunikacji między tożsamością marki, producentem samochodów, a potencjalnym nabywcą auta. Stąd właśnie otwarcie nietypowego salonu, komunikacja w kanałach społecznościowych oraz wirtualne prezentacje samochodów (wcześniej wprowadzone w BMW Monachium, Zurychu i MINI Westfield w Londynie). Otwarcia paryskiego salonu dokonał członek zarządu BMW AG Ian Robertson w towarzystwie francuskich oficjeli oraz mnóstwa celebrytów, co podkreśliło wagę przedsięwzięcia dla koncernu.

Każdy w BMW George V może doświadczyć nastroju, motoryzacyjnej aury niemieckiej marki. W tym specyficznym środowisku można otrzymać wszelkie informacje potrzebne do podjęcia decyzji o zakupie auta, choć de facto zamówienia złożyć tu nie można – te przyjmują jedynie w tradycyjnych salonach sprzedaży. Miejsce to jest więc jak wizytówka BMW: w najbardziej prestiżowej stolicy mody, gdzie liczy się design, lokalizacja, sposób podejścia do klienta – po prostu nie mogło zabraknąć tej szacownej marki.

fot. Katarzyna Frendl

Nowy zamysł na sprzedaż aut BMW polega na indywidualnym podejściu do oczekiwań każdego z nas. Już po przekroczeniu progu salonu można poczuć tę ulotną „quality feel”, czyli to „coś”, co niemiecka marka ma zakorzenione w swoim DNA. W rytm naszych ruchów, gdy powoli wkraczamy do świata BMW, zmieniają się obrazy na ogromnej liczbie ekranów LED, które z jednej strony służą jako lustro i powiększają optycznie pomieszczenie, z drugiej odbijają ustawione za wielkimi oknami dwa modele samochodów z obecnej oferty marki. Dalej wchodzimy do głównego salonu, gdzie wita nas ascetyczny design autorstwa słynnego architekta Erica Carlson’a i  jego zespołu z Carbondale Architects oraz Version Architects. Na powierzchni 800 metrów kwadratowych, gdzie przeważa biel, symbolizująca czystość, łączona z ciepłem drewnianych wykończeń, zgromadzono kilka modeli BMW, które pięknie prezentują się w otoczeniu „promieni” świetlnych stworzonych z diod LED (te używane są również m.in. w reflektorach świateł dziennych). Niesamowita gra świateł tańczących na lakierze auta daje poczucie obcowania z dziełem sztuki – wspaniałą rzeźbą sztuki użytkowej, którą każdy chce kontemplować długimi godzinami. Do dyspozycji zwiedzających są jednak nie tylko pięknie eksponowane samochody, ale również zakątki, w których można poznać szczegóły dotyczące wyposażenia swojego potencjalnego auta, poczuć strukturę materiału tapicerki, dowiedzieć się o możliwościach indywidualizacji swojego samochodu, jego wnętrza, wyboru elementów stylizacji na zewnątrz. Można poznać ofertę systemów „rozrywki” , czy przeanalizować zasady działania każdego systemu bezpieczeństwa, czy multimediów zainstalowanych na pokładzie samochodu. Dla osób, które razem z autem kupują całą jego otoczkę i decydują się na akcesoria, czy gadżety marki, jest przeznaczona część salonu, w której można przymierzyć się do zakupu kolekcji golfowej, biżuterii, galanterii skórzanej, czy markowych drobiazgów dla dziecka. Oczywiście nie brakuje też odzieży, całej gamy odpowiednich do serii breloków i akcesoriów M-power, czy przepięknych miniatur modeli samochodów. Salon wraz z przyszłościowym, nowatorskim podejściem do klienta, nazwana została przez BMW „Product Genius”. Tego typu komunikację bawarska firma ma zamiar stosować niebawem także w salonach w Wielkiej Brytanii, Chinach i Holandii.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze