Oto Renault Clio piątej generacji
Piąta generacja Clio upodobniła się do pozostałych modeli Renault, ale zachowała przy tym typowy dla siebie charakter. Dostępna będzie między innymi w usportowionej wersji R.S. Line oraz ekskluzywnej INITIALE PARIS.
Nowe Clio ma linie przypominające wcześniejszą generację, ale jest bardziej wyraziste. Opływowy kształt podkreślają przetłoczenia na masce, a poniżej znajduje się większy grill oraz na nowo zaprojektowany zderzak,w którym centralnie umieszczono obszerny wlot powietrza. Przednie reflektory zostały wykonane w technologii Full LED, która jest dostępna od podstawowej wersji wyposażenia. Układ świateł w kształcie litery C jest charakterystyczny dla gamy Renault. Auto jest o 14 mm krótsze niż jego poprzednik (długość 4048 mm, szerokość 1798 mm), ale ma bardziej przestronne wnętrze. Zawieszenie obniżono o 30 mm (wysokość 1440 mm), aby uzyskać lepsze właściwości aerodynamiczne.
Projektując bagażnik chciano stworzyć przestrzeń o kształcie zbliżonym jak najbardziej do sześcianu. System nagłośnienia BOSE został w pełni zabudowany i nie zajmuje miejsca w bagażniku, którego pojemność zwiększyła się do 391 litrów. Dodatkowe 26 litrów pojemności zapewniają schowki rozmieszczone we wnętrzu pojazdu. Podwójna podłoga ułatwia załadunek, a przestrzeń bagażową można szybko zwiększyć po złożeniu tylnych foteli.
Nowe Clio będzie dostępne w kilku nowych kolorach, m.in. Orange Valencia, Brązowy Vison i Niebieski Celadon. Orange Valencia. Głębia i połysk koloru to efekt zastosowania specjalnej, zabarwionej pomarańczowym pigmentem powłoki zewnętrznej, która została wykorzystana w branży motoryzacyjnej po raz pierwszy. Nowe Clio będzie dostępne w 11 kolorach i z trzema pakietami personalizacji nadwozia (czerwonym, pomarańczowym i czarnym).
Wraz z premierą nowego Clio na rynek zostanie wprowadzona również wersja R.S. Line. Zastąpi ona znane z wcześniejszej generacji pakiety GT Line pozwalające na sportową stylizację nadwozia i wnętrza. Przód został wyposażony w aerodynamiczną listwę, która należy do charakterystycznych elementów modeli R.S. Wyróżnia się również specjalnym grillem z motywem plastra miodu, 17-calowymi obręczami kół oraz bardziej atletycznym tyłem.
We wnętrzu znajdziemy kolejne, typowe dla linii R.S. akcenty, takie jak sportowe fotele, które zapewniają lepsze podparcie, wstawki z włókien węglowych, kierownicę obszytą perforowaną skórą z charakterystycznym logo R.S., aluminiowe nakładki pedałów, czarną tapicerkę z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami i lamówką.
Wersja INITIALE PARIS jest oferowana w modelach Renault z wyższych segmentów (Talisman, Koleos i Espace). Pojawi się również w Nowym Clio (wersja ta nie będzie dostępna na rynku polskim). Nadwozie tej odmiany wyróżnia się chromowanymi akcentami na obramowaniach szyb, listwach ochronnych na progach drzwi i grillu, który podobnie jak przednie nadkola został ozdobiony emblematem INITIALE PARIS. Wnętrze Clio w tej wersji jest dostępne w dwóch liniach kolorystycznych – czarnej i szarej. Fotele wykończone pikowaną skórą oraz specjalna skórzana kierownica podkreślają charakter wnętrza.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
bardzo ładne
Anonymous - 5 marca 2021
Całkiem ładny