7
1
Nowy VW ID.2 All został pokazany światu, zachowawczy design tego modelu może się podobać, funkcjonalność i przestronność też, ale i tak najlepsza może być cena.
Pokazany dziś wieczorem najnowszy projekt Wolfsburga, czyli najmniejszy samochód elektryczny z rodziny VW ID, model VW ID.2 All, to jednak dopiero prototyp, auto koncepcyjne, a nie pojazd, który niebawem wejdzie do produkcji seryjnej. Na seryjnego ID.2 musimy jeszcze trochę poczekać, pierwsze egzemplarze mają trafić do salonów w 2025 roku, niemniej jeżeli Volkswagen utrzyma zapowiedzianą dziś cenę, auto może cieszyć się zainteresowaniem mas. Co wiemy o nowym modelu?
Pokazany egzemplarz prototypowy/koncepcyjny (oba słowa na prezentacji padały w zasadzie zamiennie) ma bardzo bezpieczny design. Wielu komentujących obserwowane na żywo wydarzenie jednoznacznie kojarzyło zaprezentowany model z Volkswagenem Polo. I jak spojrzycie na zdjęcia to trudno nie dopatrzeć się pewnych podobieństw. Sami przedstawiciele producenta podkreślają, że nowy model reprezentuje nowy język projektowania, który interpretuje na nowo doskonale znane elementy kultowych aut Volkswagena. Coś w tym jest, bo nowy ID.2 wygląda po prostu… znajomo, nieprawdaż?
Najmniejszy elektryk Volkswagena to samochód skonstruowany na zmodyfikowanej platformie MEB Entry. Stanowiącej rozwinięcie fundamentu technologicznego całej dotychczasowej rodziny ID. Niemniej ID.2 All będzie pierwszym modelem z tej serii, w którym elektryczny napęd będzie przekazywać moc i moment obrotowy wyłącznie na przednią oś. Z jednej strony przedni napęd może być dla niektórych rozczarowaniem, ale stoi za tym pragmatyzm. VW ID.2 All ma być autem masowym, a przednionapędowe pojazdy są po prostu bezpieczniejsze.
Jednocześnie, mimo że pojazd jest mniejszy od już obecnego na rynku VW ID.3, model ten ma oferować imponującą przestrzeń zarówno w kabinie (padły porównania do znacznie większego Golfa), jak i w bagażniku (pojemność od – uwaga – 490 litrów, aż do 1330 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy.
Przedstawiciele Volkswagena jasno zadeklarowali, że seryjnie produkowany VW ID.2 All, który na rynku pojawi się w 2025 roku ma kosztować poniżej 25 tysięcy euro (czyli poniżej niecałych 118 tys. zł wg dzisiejszego kursu EUR/PLN). Tak wyceniony samochód elektryczny ma gwarantować jednocześnie zasięg do 450 km, a kierowca może liczyć na wiele technologii pokładowych ułatwiających podróż, takich jak system Travel Assist najnowszej generacji, reflektory matrycowe IQ.Light, czy cyfrowy planer podróży optymalizujący zasięg i łatwiej wyszukujący punkty ładowania. Dobrze, że finalnie VW ID.2 All nie wygląda tak jak zaprezentowany jakiś czas temu koncepcyjny VW ID.Life, który wyglądał znacznie gorzej.
Jeszcze na koniec short video z nowym autem:
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […]Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […]Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […]Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […]Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Zostaw komentarz: