
Oto nowy król ,,Zielonego piekła”. Niemiecka marka dokonała historycznego osiągnięcia
,,Zielone piekło” – tak często w świecie motoryzacji nazywany jest jeden z najdłuższych i najbardziej wymagających torów – Nurburgring. Pełna zakrętów pętla stanowi ciężkie wyzwanie dla wielu nawet najlepszych kierowców. Niemiecki tor znany jest też z tego, że producenci często testują tam swoje samochody koncepcyjne lub próbują wykręcić jak najlepszy czas samochodami produkcyjnymi. Teraz wziął się za to Mercedes. I to z ogromnym sukcesem.
Mercedes najszybszym samochodem produkcyjnym
23 września 2024 roku napisał się kolejny rozdział pięknej motoryzacyjnej historii. Firma Mercedes AMG ustanowiła nowy rekord okrążenia pętli Nurburgring-Nordschleife (oficjalna informacja na portalach społecznościowych pojawiła się 2 października). Dokładnie chodzi o rekord okrążenia dla samochodów posiadających homologację drogową. Nowym najszybszym samochodem został Mercedes AMG One, za którego sterami siedział Maro Engel, niemiecki kierowca wyścigowy. Czas, w którym udało mu się przejechać okrążenie, jest imponujący – 6 minut i 29 sekund (dokładnie 6:29,090).

Historyczne osiągnięcie
Okrążenie niemieckiego kierowcy przejdzie do historii nie tylko dlatego, że AMG One stał się najszybszym samochodem na Nurburgringu. Jest to bowiem pierwszy raz w historii kiedy samochód z homologacją drogową zszedł poniżej 6 minut i 30 sekund. Nikt nigdy wcześniej tego nie dokonał, Mercedes jako pierwszy przebił tą magiczną, nieosiągalną dla innych producentów barierę. Całe okrążenie jest dostępne do obejrzenia w serwisie YouTube na oficjalnym kanale Mercedes AMG.
Mercedes AMG One – wyjątkowy samochód
Bezsprzecznie, jednym z głównych wyznaczników tego sukcesu był samochód, za którego sterami usiadł Maro Engel. Mercedes AMG One to samochód żywo przeniesiony ze świata Formuły 1 do ,,zwykłej” motoryzacji. Napędza go układ hybrydowy, który składa się z benzynowej jednostki V6 o pojemności 1,6 litra oraz dwóch silników elektrycznych. Całość generuje łącznie ponad 1000 koni mechanicznych i zapewnia przyspieszenie do 200 km/h w około 6 sekund. Co ciekawe, przy normalnej jeździe producent zaleca wymianę silnika benzynowego co około… 50 000 kilometrów.

Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: