Ostatnie treningi na Silverstone
To może być ostatni weekend wyścigów Formuły 1 na Silverstone Circuit w hrabstwie Nothamptonshire. W przyszłym roku kierowcy i wielbiciele F1 przeniosą się prawdopodobnie do Donington Park. Podczas piątkowych treningów kierowcy nie robili sobie jednak nic, ani ze stanu wojny jaki panuje pomiędzy FIA i FOTA, ani z tego, że to ich ostatnie przejazdy na torze Silverstone. Jak zwykle wzięli się do pracy.
W czasie pierwszego treningu przed GP Wielkiej Brytanii Sebastian Vettel i Mark Webber jako jedyni uzyskali czasy poniżej 1minuty 20 sekund. Zaraz za nimi uplasowali się kierowcy BrawnGP.
Wysoko, bo w połowie stawki znaleźli się Giancarlo Fisichella i Adrian Sutil z teamu Force India.
Robert Kubica spędził sporo czasu w garażu. Wygląda na to, że jego bolid znowu przysparza mu sporo problemów. Polak przejechał najmniejszą liczbę okrążeń i niestety nie był w stanie uzyskać dobrego czasu. Jego wynik był prawie o 2,5 sekundy gorszy od rezultatu najszybszego dzisiaj rano Sebastiana Vettela.
Tylko kierowcy Ferrari i Heikki Kovalainen z McLarena mieli zamontowany w swoch samochodach KERS.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:19,400 |
– |
20 |
2 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:19,682 |
0,282 |
19 |
3 |
22 |
Jenson Button |
BrawnGP |
1:20,227 |
0,827 |
20 |
4 |
23 |
Rubens Barrichello |
BrawnGP |
1:20,242 |
0,842 |
29 |
5 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:20,458 |
1,058 |
26 |
6 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:20,471 |
1,071 |
23 |
7 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:20,585 |
1,185 |
32 |
8 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:20,650 |
1,250 |
26 |
9 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:20,815 |
1,415 |
32 |
10 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:20,838 |
1,438 |
25 |
11 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:20,913 |
1,513 |
22 |
12 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:21,029 |
1,629 |
22 |
13 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:21,103 |
1,703 |
24 |
14 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:21,179 |
1,779 |
27 |
15 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:21,384 |
1,984 |
23 |
16 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:21,386 |
1,986 |
32 |
17 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:21,489 |
2,089 |
26 |
18 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:21,525 |
2,125 |
30 |
19 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:21,590 |
2,190 |
37 |
20 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:21,801 |
2,401 |
16 |
Sebastian Vettel |
fot. Red Bull
|
Popołudniowe treningi także odbywały się pod dyktando kierowców Red Bulla. Od samego początku 90 minutowej sesji Mark Webber
i Sebastian Vettel nie pozostawiali wątpliwości co do swoich apetytów na zwycięstwo na Silverstone. Następne zespoły muszą nadrobić ponad pół sekundy na okrążeniu, aby móc walczyć
z niemiecko – autralijską parą. Zaskoczeniem jest bardzo dobry wynik Adriana Sutila. Kierowca Force India uzyskał trzeci czas popołudniowej sesji. Bardzo możliwe, że prowadzący w klasyfikacji 2009 zespół Brawn GP miał przewidziany na dzisiejszy dzień zupełnie inny program zajęć, ale czy 8 wynik Rubensa Barrichello i dopiero 17 czas Jensona Buttona jest tylko skutkiem innych założeń, okaże się
w sobotnich kwalifikacjach.
Nic nie wskazuje na to, aby zamontowanie systemu KERS wydajnie pomogło kierowcom Ferrari czy Heikkiemu Kovalainenowi, który okazał się o 0,35 sekundy wolniejszy od swojego kolegi z zespołu, Lewisa Hamiltona jadącego bez systemu odzyskiwania energii.
Robert Kubica podobnie jak w porannej sesji przebywał na torze najkrócej ze wszystkich zawodników. Po przejechaniu sześciu okrążeń Polak zjechał do swoich mechaników, którzy zdemontowali tylną część samochodu. Dopiero na 30 minut przed końcem sesji udało mu się nieco poprawić czas jednego okrążenia, dzięki czemu uzyskał 11 wynik.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:19,456 |
– |
39 |
2 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:19,597 |
0,141 |
35 |
3 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:20,141 |
0,685 |
41 |
4 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:20,209 |
0,753 |
36 |
5 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:20,237 |
0,781 |
36 |
6 |
23 |
Rubens Barrichello |
BrawnGP |
1:20,244 |
0,788 |
26 |
7 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:20,417 |
0,961 |
35 |
8 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:20,458 |
1,002 |
40 |
9 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:20,468 |
1,012 |
42 |
10 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:20,608 |
1,152 |
37 |
11 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:20,622 |
1,166 |
23 |
12 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:20,733 |
1,306 |
37 |
13 |
22 |
Jenson Button |
BrawnGP |
1:20,762 |
1,311 |
37 |
14 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:20,767 |
1,403 |
28 |
15 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:20,932 |
1,476 |
35 |
16 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:20,945 |
1,489 |
36 |
17 |
17 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:21,005 |
1,549 |
37 |
18 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:21,132 |
1,676 |
38 |
19 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:21,413 |
1,957 |
40 |
20 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:21,668 |
2,212 |
37 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: