Ostatnie dni McLarena
Przetasowania na czele stawki zapowiadają ciekawy sezon i dają szanse na to, że w GP toczyć się będzie ostra walka.
To już naprawdę ostatnie dni przygotowań. Na polu przedsezonowej walki zostały tylko McLaren, Wiliams, Brawn GP i Renault. Mają ostatnią możliwość sprawdzić jak ich samochody sprawują się na torze.
Dzisiejsze warunki amosferyczne umożliwiły kierowcom przygotowanie maszyn do pierwszych wyścigów sezonu. Na torze w Jerez było znacznie cieplej niż ostatnio.
R29 |
![]() |
Foto: Renault
|
Po kilku dniach dominacji Brawn GP najmłodsza drużyna w garażach oddała prowadzenie Renault. Fernando Alonso pracował nad pakietem aero, udoskonalaniem KERS, a popołudniu wykonywał próbne starty. W swoim ostatnim dniu testów przed GP Australii Hiszpan okazał się najszybszy. Prawdę mówiąc różnica do drugiego Rubensa Barrichello była naprawdę niewielka – zaledwie o 0,055 sekundy! Chyba Rubens na momencik zapatrzył się na którąś z fanek, albo poprawiał rękawiczkę…. Jenson Button był tuż za nim z czasem o niecałe pół sekundy gorszym. Nie mógł jednak poprawić już swojego wyniku ponieważ w BGP 001 pojawiły się kłopoty ze skrzynią biegów i Anglik przejechał tylko 12 okrążeń. Myślę, że zdecydowanie za wcześnie byłoby mówić o końcu szybkiej jazdy zespołu z Brackley. Jedna z niemieckich gazet sugeruje, idąc tropem wypowiedzi Flavio Briatore, szefa zespołu Renault, iż konstrukcja BGP001 nie jest zgodna z wytycznymi FIA na obecny sezon. Podłoga bolidu w specyficzny sposób połączona jest z dyfuzorem, co podobno zdecydowanie zwiększa siłę docisku z tyłu samochodu. Prowadzący zespół Ferrari Stefano Domenicalli także ostatnio w swojej wypowiedzi podziełił zespoły na te, który ściśle stosują się do nowych przepisów i te które „przyjęły inne podejście…”. Wygląda na to, że walka już się zaczęła, narazie poza torem.
Nadal nic nie wskazuje na to, aby McLaren rozwiązał jakiekolwiek problemy i poprawił szybkość. Program Lewisa Hamiltona obejmował dzisiaj ewaluację kilku nowych modyfikacji aerodynamicznych MP4-24 i przejazdy sprawdzające wpływ nowego pakietu na degradację opon. Są to ostatnie dni, kiedy zespół może jeszcze testować nowe rozwiązania.
Nieoficjalne czasy w Jerez:
1. Fernando Alonso, Renault R29, 1:18.343
2. Rubens Barrichello, Brawn BGP 001, 1:18.398
3. Jenson Button, Brawn BGP 001, 1:18.892
4. Lewis Hamilton, McLaren MP4-24, 1:19.513
5. Nico Rosberg, Williams FW31, 1:19.783
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: