Ostatni dzień pracy w Bahrajnie
Kierowcom pozostało tylko kilka dni pracy na torach w Hiszpanii. Coraz mniej mówią, wszystko idzie we właściwym kierunku, problemy są tylko chwilowe... nikt nie ujawnia się do końca.
W czwartek, 19 lutego kierowcy zespołów BMW Sauber, Ferrari i Toyota zakończyli ośmiodniowe testy w Bahrajnie.
Felipe Massa, ponownie miał dzisiaj kłopoty z układem elektrycznym. Mimo problemów technicznych, silnego wiatru i ponownej wizyty, chyba już zaprzyjaźnionych psów, na torze Sakhir, kierowca Ferrari przejechał 113 okrążeń i uzyskał najlepszy czas dnia.
Timo Glock |
![]() |
Foto: Toyota
|
Po siedmiu dniach testów niezawodna jak dotąd Toyota TF 109, zmusiła Timo Glocka do zjazdu do garażu a jego mechaników do pracy nad systemem hydraulicznym. Timo Glock przejechał dziś 65 okrążeń i jak powiedział jest zadowolony z całości prac i ilości danych jakie zostały zebrane w trakcie testów. Jak stwierdził Pascal Vasselon, Senior General Manager Chassis, zespół zaczyna mieć jasną wizję tego, co przyniosły zmiany dotyczące ustawień samochodu w nowym sezonie, a dane dotyczące jego niezawodności i zachowania się na torze umożliwią dobre przygotowanie do sezonu.
Praca Nicka Heidfelda koncentrowała się dzisiaj na zawieszeniu i aerodynamice BMW Sauber F1.09. Mimo drobnych problemów mechanicznych Nick przejechał 122 okrążenia i potwierdził, że samochód reaguje w odpowiedni sposób na dokonywane zmiany. Willy Rampf, BMW Sauber Technical Coordinator dodał, że praca w wyższych temperaturach niż panują obecnie gdziekolwiek w Europie umożliwiła odpowiednie przygotowania do pierwszego wyścigu w Australii.
Nieoficjalne czasy w Bahrajnie:
Felipe Massa 1.32.162
Nick Heidfeld – 1:32.225
Timo Glock – 1: 32.445s
W trakcie lutowych testów zespoły przejechały średnio ponad 3500 km. Najszybsze okrążenie na torze Sakhir odnotował Kimi Raikkonen, we wtorek 17 lutego – 1:32.102. Po zakończeniu testów dużo pracy będą mieć inżynierowie, którzy muszą przeanalizować zebrane dane, aby zrozumieć jakie usprawnienia i zmiany powinny zostać wprowadzone przed ostatnimi testami, które zaplanowano na pierwsze dni marca na torze Jerez de la Frontera i w Barcelonie. Będzie to ostatni sprawdzian przed rozpoczęciem sezonu 2009.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: