
Orlen Baja Poland 2019. Ponad 100 załóg zmierzy się z ekstremalną 500-kilometrową trasą!
Ponad 500 km odcinków specjalnych, wielkie gwiazdy rajdów cross country i polscy pretendenci do zwycięstwa. Blisko 100 załóg zmierzy się z 11. edycją Orlen Baja Poland 2019, która po raz ósmy jest rundą Pucharu Świata FIA.
Lista zgłoszeń zapowiada niesamowite emocje. Blisko 100 załóg chce mierzyć się z trasą Orlen Baja Poland 2019, a wśród faworytów jest argentyński duet Orlando Terranova/Bernard Ronaldo Graue, który prowadzi w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Argentyńczyk pojedzie Mini, czyli podobną maszyną jak polscy pretendenci do zwycięstwa – Kuba Przygoński z pilotem Timo Gottschalkiem oraz Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją. To między tą trójką może rozegrać się walka o zwycięstwo w rajdzie.
W pucharze Dacia Duster Elf Cup o drugie zwycięstwo w sezonie powalczy znany kucharz Pascal Brodnicki. Wyjątkową atrakcją będzie też rajdowa ciężarówka. Czeskie trio Martin Macik, Frantisek Tomasek, David Svanda przywiezie do Polski swoje IVECO Powerstar. Nie zabraknie zawodników na quadach i motocyklistów, wśród których są przedstawiciele Orlen Teamu, czyli Maciej Giemza i Adam Tomiczek.
Na zawodników czeka siedem odcinków specjalnych o długości 514,86 km. W piątek atrakcje dla kibiców – start honorowy w Szczecinie i 7 km prolog. Prawdziwe ściganie zacznie się w sobotę, gdy rajd przeniesie się na teren poligonu w Drawsku Pomorskim. Organizatorzy wytyczyli 220 km trasy, z którą zawodnicy będą się mierzyć dwukrotnie. W niedzielę cztery odcinki specjalne o długości niespełna 60 km wytyczone na terenie gminy Dobra oraz meta na wyspie Łasztownia w Szczecinie.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: