Opony do motocykli
Skoro typowy motocykl ma tylko dwa koła to ważnym jest, aby wybrać do niego odpowiednie opony - chodzi przecież o zapewnienie najlepszej przyczepności na drodze, a tym samym nasze bezpieczeństwo
Producenci opon dzielą ogumienie do jednośladów w zależności od przeznaczenia motocykla. Są więc opony do motocykli drogowych, off-roadowych, enduro i wyścigowych, do motorowerów i skuterów, do krążowników i motocykli turystycznych, do motocykli sportowych, do quadów, chopperów. Przede wszystkim, każda opona ma średnicę felgi, więc kupując oponę upewnij się, że masz potrzebne informacje wynikacjące z dokumentacji technicznej motocykla. Średnica felgi to parametr mierzony w calach i waha się w zakresie od 8 do 21.
Wybierając opony do motocykla musisz stosować się do oznaczeń znajdujących się na ścianach bocznych ogumienia, które – poza średnicą – zawierają szerokość (zazwyczaj od 50 do 330 mm), stosunek wysokości profilu wyrażony jako procent szerokości (od 30 do 600 mm), prędkość (w km/h) i wskaźniki obciążenia (w kg). Dlatego też opona może mieć następujące oznaczenia z boku – 185/70 ZR17 M/C (58W), gdzie 185 to szerokość, 70 – wysokość wynosząca 129,5 mm, Z – wskaźnik prędkości wynoszący +240 km/h, R – opona radialna, 17 – średnica w calach, M/C oznacza “wyłącznie dla motocykli”, a 58 oznacza maksymalną wagę 236 kg.https://www.youtube.com/watch?v=3O68ZIp6-xg
Innym parametrem, który wymaga wzięcia pod uwagę podczas kupna opony, jest pora roku, dla której opona została zaprojektowana. Dostępne są letnie, całoroczne, a nawet opony zimowe. Ponadto, opony motocyklowe mogą być wykonane do zastosowania wyłącznie z przodu lub z tyłu, albo i tu i tu.
Odpowiedni montaż jest kluczowy, jeśli chcemy uzyskać optymalną wydajność. Opony motocyklowe, a także te dla samochodów, mogą mieć w środku dętkę lub mogą być bezdętkowe. Wzór bieżnika może się różnić, od tych skomplikowanych z wieloma rowkami i lamelami do tych całkowicie gładkich. iezależnie od tego jaki motocykl posiadasz, mały miejski krążownik lub potężny chopper, odpowiednie opony do niego znajdziesz w sklepie online.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: