Opona z charakterem
Producenci legendarnych motocykli Harley Davidson oraz ogumienia Michelin postanowili wspólnie zaprojektować oponę motocyklową, dedykowaną specjalnie słynnym, amerykańskim chopperom.
![]() |
Fot. Michelin
|
Wspólnie opracowano nową oponę Michelin Scorcher „31”, która jest pierwszą gumą tej marki w oryginalnym wyposażeniu HD. Producenci określają ją jako trwałą, komfortową oraz wpływającą wydajnie na prowadzenie jednośladów. Michelin udostępnił nowoczesne technologie i know-how, a Harley-Davidson – swoje wyjatkowe motocykle.
Opona wyróżnia się głęboko wyciętymi kanałami bieżnika znacznie lepiej odprowadzającymi wodę niż konwencjonalne gumy. Zastosowano tu także specjalną, trwałą, jednorodną mieszankę, z użyciem syntetycznych polimerów najnowszej generacji. W efekcie tych zabiegów motocykl ma lepszą przyczepność i łatwiej nad nim panować podczas jazdy w gorszych warunkach pogodowych.
W gumie wykorzystano specjalne pasy z cięgami aramidowymi, dzięki którym stabilniej przylega ona do jezdni. Komfort jazdy mają zapewnić polimerowe warstwy karkasu.
![]() |
fot. Michelin
|
Obaj producenci podkreślają, że oponę projektowano tak, by najlepiej pasowała do charakteru motocykli i oczekiwań użytkowników. Nazwy obydwu „wspólników” wyrzeźbione zostały na boku opony.
Scorcher „31” oferowana jest oryginalnie w następujących modelach motocykli Harley-Davidson na sezon 2010: Dyna Super Glide, Super Glide Custom, Street Bob i Low Rider oraz w gamie modeli 2006-2009 Dyna.
Michelin oferuje też opony na wymianę dla motocykli Harley-Davidson od modeli z rocznika 2007, czyli od roku, w którym opony Michelin Commander i Macadam 50 zostały jako pierwsze przetestowane i zatwierdzone przez Harley-Davidson dla szerokiej gamy motocykli Sportster, Dyna, Softail i Touring.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: