
Opel Rocks-e Kargo – najmniejszy dostawczak na świecie. Przywiezie pizzę i skończy mu się zasięg
Opel Rocks-e KARGO to bez wątpienia jeden z najmniejszych samochodów dostawczych na świecie. Sprawdzi się doskonale przy dostarczaniu przesyłek kurierskich czy pizzy, zwłaszcza w mieście. A właściwie tylko w mieście, bo na jednym ładowaniu elektryczek zbyt daleko nie zajedzie.
Opel rozszerza gamę lekkich pojazdów mechanicznych Rocks‑e o wersję dostawczą. Mierzący zaledwie 2,41 m długości, 1,39 m szerokości i 1,52 m wysokości Rocks‑e Kargo oferuje ponad 400 litrów przestrzeni ładunkowej 140 kg ładowności. Tylko 7,20 m średnicy zawracania oznacza, że czterokołowiec może swobodnie manewrować w najciaśniejszych zaułkach.

Opel Rocks-e Kargo ma sprawdzić się doskonale przy dostarczaniu przesyłek kurierskich czy pizzy, zwłaszcza w mieście. A właściwie tylko w mieście, bo na jednym ładowaniu samochód elektryczny zbyt daleko nie zajedzie.
Opel Rock‑e KARGO – najmniejszy samochód dostawczy na świecie
W miejscu, gdzie w standardowym dwuosobowym Rocks‑e jest fotel pasażera, w Rocks‑e Kargo urządzono modułowy przedział towarowy, oddzielony od kokpitu pionową przegrodą.
Dostęp do przewożonego ładunku jest możliwy zarówno przez drzwi pasażera, jak i bezpośrednio z fotela kierowcy. W tym drugim przypadku wystarczy po prostu odchylić poziomą osłonę przedziału towarowego w kierunku do okna. Jeżeli rozładunek ma się odbywać przez drzwi pasażera, osłonę trzeba podnieść do góry. Sama osłona w położeniu poziomym ma nośność do 40 kilogramów i antypoślizgową powierzchnię, więc może służyć za praktyczny stolik. W wyprofilowanych zagłębieniach jest miejsce na listy przewozowe i podkładkę A4 z klipsem, a nawet laptop lub tablet.

Dla uzyskania jeszcze większej funkcjonalności przestrzeni ładunkowej osłonę można całkowicie zdjąć i schować za fotelem kierowcy. Umożliwia to transport większych i wyższych przedmiotów. Ponadto Opel Rocks‑e Kargo ma regulowaną platformę po stronie pasażera. Można ją zablokować na wysokości siedziska, by podzielić przedział ładunkowy na pół, lub obniżyć całkowicie do poziomu podłogi. Wtedy w pojeździe zmieszczą się przedmioty o długości do 1,20 m.
Opel Rock‑e KARGO – zasięg i ładowanie
Podobnie jak w wersji osobowej silnik elektryczny Opla Rocks‑e Kargo rozwija moc ciągłą 8 KM, z możliwością jej zwiększenia do 12 KM, na przykład w trakcie przyspieszania. Elektryk na jednym ładowaniu przejedzie do 75 kilometrów i rozwija prędkość maksymalną 45 km/h.

Ładowanie akumulatora o pojemności 5,5 kWh do pełna z domowego gniazdka zajmuje około czterech godzin. Trzymetrowy kabel do ładowania jest zamontowany na stałe – wystarczy wyciągnąć go z drzwi pasażera. Opel oferuje również adapter umożliwiający korzystanie z publicznych stacji ładowania.

Zamówienia na Opla Rocks‑e Kargo można będzie składać już w tym roku, początkowo tylko w Niemczech i Holandii, ale w przyszłości planowana jest też dostępność na kolejnych rynkach.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: