Opel Meriva zdrowy dla pleców – film
Dzielimy się na torujących sobie drzwi "wsuwaczy", rzucających się całym ciałem do samochodu "ciężarowców", "skoczków" i spokojnie wsiadające osoby starsze - tak twierdzi Opel, który właśnie otrzymał ceniony certyfikat "przyjazny dla pleców" dla najnowszej wersji Opla Merivy.
Nowy Opel Meriva sprzyja dbaniu o zdrowie kręgosłupa. |
fot. Opel
|
Aktion Gesunder Rücken e.V. (Action for Healthy Backs, AGR – Ruch na rzecz zdrowych pleców) – to niezależny panel specjalistów ds. ergonomii oraz lekarzy w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, który nagrodził Opla Merivę certyfikatem jakości „przyjazny dla pleców”. Wcześniej ten certyfikat uzyskał także Opel Astra.
Pod koniec kwietnia na Motocaina.pl przeczytasz wrażenia z pierwszej jazdy nowym Oplem Merivą. |
Nową Merivę wyposażono w ergonomiczne siedzenia, które oferowane są we wszystkich wersjach wyposażenia i posiadają regulowane oparcie na wysokości kręgosłupa lędźwiowego. Siedzenie kierowcy posiada 6-punktową regulację (przód/tył, góra/dół i nachylenie siedzenia), 4-stopniową regulację oparcia kręgosłupa i rozsuwane siedzenie, a oprócz tego regulację nachylenia oparcia siedzenia. Przednie siedzenie pasażera charakteryzuje identyczna konfiguracja, za wyjątkiem regulacji kąta nachylenia siedzenia.
Ale to nie wszystko: z punktu widzenia eksploatacji samochodu także zastosowano trzy istotne dla wygody i zdrowia naszych pleców elementy, zapewniające komfort nie tylko kierowcy, ale i jego pasażerom. Dwa z nich: system foteli tylnych FlexSpace oraz system FlexDoors dostępne są w standardzie. Trzeci to dostępny za dodatkową opłatą bagażnik rowerowy FlexFix.
fot. Opel
|
Wszystkie rozwiązania powstały po dokonanej przez dział Opla Human Vehicle Integration analizie sposobu wsiadania i wysiadania z samochodu, a także podróżowania w nim. Okazało się, że dzielimy się na torujących sobie drzwi „wsuwaczy”, rzucających się całym ciałem „ciężarowców”, „skoczków” i spokojnie wsiadające osoby starsze. Każdy z nich będzie miał zapewnione w Merivie doskonałe oparcie dla pleców, brak konieczności schylania się dzięki wysokiemu dachowi i wygodne otwieranie, dzięki szerokiemu kątowi otwierania drzwi.
Słów kilka o poszczególnych systemach
FlexDoors – drzwi zawieszone na tylnych zawiasach, które pozwalają na spokojne, delikatne wsiadanie i wysiadanie bez konieczności skręcania ciała. Drzwi te są też bardzo wygodne dla rodzin z dziećmi, bo ułatwiają zapinanie pasów bezpieczeństwa dziecku, czy montaż fotelika. Umieszczony na słupku B solidny i wygodny uchwyt zapewni podparcie przy wysiadaniu osobom starszym.
fot. Opel
|
FlexSpace – inteligentnie regulowane fotele oferujące uniwersalność wnętrza i ergonomię podróżowania. Dzięki nim Merivę można szybko przekształcić w samochód 3, 4 lub 5 miejscowy bez konieczności demontażu foteli. Fotele tylne można przesuwać w poziomie (140 mm do przodu i 50 mm do tyłu) oraz na boki. To rozwiązanie daje większą przestrzeń na nogi pasażerów. Również sportowe fotele przednie posiadają atest AGR, a to dzięki oparciu na odcinku lędźwiowy, regulowanym poduszkom, oparciu i czterostopniowym zagłówkom. Dzięki licznym możliwościom zmiany ich położenia i regulowanej kierownicy Merivę dopasowuje się do kierowcy.
FlexFix – bagażnik rowerowy zintegrowany ze zderzakiem auta, zatem przestaje być konieczne montowanie uchwytu nadachowego i nadwyrężanie pleców przy wkładaniu sprzętu. FlexFix wysuwa ze zderzaka niczym szuflada po pociągnięciu dźwigni znajdującej się w pobliżu krawędzi bagażnika. Dzięki temu można przewieźć dwa rowery i bez problemu zdejmować je i zakładać na bezpiecznej dla naszych pleców wysokości. Maksymalny udźwig uchwytu wynosi 40 kilogramów. Można na nim przewozić rowery o średnicy kół do 28 cali. Nie wymaga on żadnych narzędzi montażowych ani specjalnych części, a w czasie, gdy nie jest używany, można go wsunąć i prawie całkowicie ukryć za zderzakiem.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: