Opel Insignia z silnikiem BiTurbo
Opel wciąż modernizuje i udoskonala swój flagowy model, jakim jest Insignia. W tym roku producent wzbogaca ofertę silników diesla o nową jednostkę BiTurbo.
fot. Opel
|
Od czasu swojego debiutu w 2008 r. Insignia zdobyła już ponad 50 krajowych i międzynarodowych nagród, w tym nagrodę „Car of the Year 2009 Award”. Sprzedano już około pół miliona sztuk tego modelu.
Sercem nowego czterocylindrowego silnika (2,0 CDTI o mocy 195 KM) z technologią Common Rail jest sekwencyjny system turbodoładowania z układem dwóch współpracujących sprężarek. Takie rozwiązanie było stosowane jedynie w kilku samochodach klasy wyższej. Teraz Opel udostępnia ją szerszej grupie zainteresowanych. Insignia CDTI BiTurbo będzie oferowana z napędem na przednią oś lub z adaptacyjnym układem napędu 4×4, we wszystkich wersjach nadwozia. Jej cena będzie zaczynać się od 126 500 złotych.
fot. Opel
|
Według poroducenta, silnik BiTurbo z nowej Insigni będzie zużywał 4,9 litra olejnu napędowego na 100 kilometrów, czyli wyjątkowo mało. Pomaga w tym również technologia CleanTech, która steruje procesem spalania w ramach zamkniętej pętli elektronicznego układu. Czujniki zamontowane na świecach żarowych mierzą ciśnienie w komorach spalania ponad 100 000 razy na minutę. Ma to zapewnic optymalne osiągi, niskie zużycie paliwa i emisję CO2.
Nowy silnik 2.0 CDTI BiTurbo jest dostępny w czterodrzwiowym sedanie, pięciodrzwiowym hatchbacku i kombi Sports Tourer. Można wybierać wśród sześciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów z funkcją sterowania ręcznego ActiveSelect, a także między napędem na przednie koła lub adaptacyjnym układem napędu 4×4 z elektronicznym mechanizmem różnicowym tylnych kół o podwyższonym tarciu eLSD (electronic Limited Slip Differential). Czyli do wyboru, do koloru.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: