Opel Corsa Rally4 gotowy do sezonu 2021
Po kilkumiesięcznych testach Opel Motorsport i PSA Motorsport przeprowadziły w ostatnich tygodniach serię dalszych jazdy testowych Corsą Rally4 na południu Francji. W ciągu pięciu dni zespoły działów sportu samochodowego Opla i PSA pokonały ponad 1000 kilometrów po drogach szutrowych i asfaltowych w zmiennych warunkach.
Corsa Rally4 została opracowana z uwzględnieniem regulaminu Rally4, który zastępuje klasę R2. Zamiast wysokoobrotowego czterocylindrowego wolnossącego silnika z ADAM‑a R2 w Corsie Rally4 zastosowano wyjątkowo oszczędny trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra.
Rajdowy silnik oparty na jednostce seryjnej i sterowany modułem Magneti Marelli rozwija imponujące 208 KM mocy i 290 Nm momentu obrotowego.
Napęd jest przekazywany na koła przednie przez pięciobiegową przekładnię sekwencyjną i regulowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu 3‑way. Rajdowe zawieszenie ze sprężynami Eibach i amortyzatorami Öhlins jest w pełni regulowane.
Homologacja Opla Corsy Rally4 jest planowana na 1 grudnia 2020 r. Produkcja samochodów dla klientów prywatnych rozpocznie się zaraz potem. Wtedy też można będzie składać zamówienia.
W dalszej perspektywie Corsa Rally4 będzie wykorzystywana na drugim poziomie promocji uzdolnionych kierowców prowadzonej wspólnie przez Opla i ADAC. Promocja rozpoczyna się od ADAC Opel e‑Rally Cup, skąd najlepsi zawodnicy przechodzą do ADAC Opel Rally Junior Team, by zasiąść za kierownicą Opla Corsy Rally4. Kierowcy mogą więc spodziewać się wymagającego międzynarodowego programu, który pozwoli im realizować kolejne etapy rozwoju.
Najnowsze
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
Kierowcy, którzy nie mają szczęścia parkować w garażu, muszą mierzyć się z wieloma niedogodnościami związanymi z zimowymi warunkami. Najważniejsze to konieczność odśnieżania auta, skrobania szyb oraz jazda wychłodzonym samochodem w oczekiwaniu, aż wnętrze się nagrzeje. Na szczęście jest sposób, aby proces ten przyspieszyć. -
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
-
1115 km na jednym tankowaniu! Opel Grandland Plug-in Hybrid w teorii ma taki zasięg. A realia?
Zostaw komentarz: