
Opel Corsa-e Rally rozwija się coraz bardziej. Oferuje trzy tryby jazdy
Kompleksowy program rozwoju samochodu Opel Corsa‑e Rally dla uczestników ADAC Opel e-Rally Cup przebiega pełną parą.
Dwa egzemplarze elektrycznego samochodu rajdowego z zasilaniem akumulatorowym są obecnie poddawane próbom wytrzymałościowym w Centrum Testowym w Dudenhofen.W drugiej fazie prac rozwojowych inżynierowie z Opel Motorsport zajmą się osiągami samochodu rajdowego z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM).
„Samochody wykorzystywane w walce o puchar marki muszą mieć stałe parametry, dostępne w każdych warunkach. Sprzęt powinien gwarantować jednakowe szanse wszystkim uczestnikom” — powiedział Jörg Schrott. „Postanowiliśmy również, że Corsa‑e Rally powinna dorównywać, a nawet przekraczać wysokie standardy swojego benzynowego poprzednika, którym był Opel ADAM Cup. Po tym względem także jesteśmy na dobrej drodze. Przy zbliżonej mocy maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm, a więc jest znacznie wyższy niż w ADAM‑ie Cup. Środek ciężkości znajduje się nisko dzięki akumulatorowi zamontowanemu pod podłogą. Rozkład mas również jest bardzo korzystny, co ma wyjątkowe znaczenie dla zwrotności samochodu wykorzystywanego w sporcie. Teraz musimy ustalić optymalne nastawy zawieszenia, więc w styczniu zaczynamy symulację rzeczywistych warunków rajdowych”.
W Corsie‑e Rally zastosowano taki sam akumulator jak w samochodach seryjnych. Pojemność 50 kWh pozwala na przejechanie 337 km w cyklu WLTP. W celu zoptymalizowania zasięgu w warunkach rajdowych akumulator może działać w trzech trybach: w „trybie rywalizacji” dostępne są pełna moc i maksymalny moment obrotowy. Samochody elektryczne wyróżniają się szczególnie wysokim momentem obrotowym, więc w „trybie deszczowym” krzywa momentu obrotowego jest dostosowana do jazdy po śliskiej nawierzchni. Między etapami oraz w czasie dojazdu do strefy serwisowej kierowcy będą korzystać z energooszczędnego „trybu eco”.
Zamówienia na Corsę‑e Rally można składać już teraz, a zgłoszenia uczestników ADAC Opel e‑Rally Cup na sezon 2020/21 będą przyjmowane od 15 grudnia 2019 r.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: