Opel Ampera e przejechał 750 kilometrów na jednym ładowaniu
Ekipa programu auto mobil emitowanego w telewizji VOX chciała przekonać się, do czego zdolny jest mistrz elektrycznego zasięgu Opel Ampera‑e i czy zdoła przejechać trasę między najbardziej wysuniętymi na wschód i na zachód miastami Niemiec na jednym ładowaniu.
Trasa z Görlitz do Akwizgranu liczyła 750 kilometrów. Przy oficjalnie potwierdzonym zasięgu 520 kilometrów, zmierzonym zgodnie z nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC), elektryczny Opel może poszczycić się znacznie lepszym wynikiem pod tym względem niż jego aktualny najbliższy rywal. Opel Ampera-e równie imponująco zaprezentował się podczas testów w warunkach zbliżonych do profilu prędkości określonego w światowej zharmonizowanej procedurze badania pojazdów lekkich (WLTP; skrócona procedura testowa): na podstawie tego testu inżynierowie oszacowali zasięg na poziomie 380 kilometrów w cyklu mieszanym. Oczywiście zasięg w codziennym użytkowaniu zmienia się w zależności od stylu jazdy kierowcy oraz czynników zewnętrznych. Właśnie tę informację postanowili zweryfikować Albert Königshausen, szef działu testów programu auto mobil emitowanego na kanale VOX, oraz prowadzący ten program Alexander Bloch. Pod koniec sierpnia obaj panowie wyruszyli z Görlitz standardowym Oplem Amperą‑e. Trasa wiodła przez cały kraj, w kierunku Akwizgranu.
Dziennikarze zmieniali się za kierownicą i cierpliwie posuwali się kilometr za kilometrem, zazwyczaj z prędkością między 40 a 50 km/h, starając się w pełni wykorzystywać system hamowania z odzyskiwaniem energii, który pozwala doładowywać akumulator Ampery‑e w czasie wytracania prędkości. W podróży spędzili w sumie 25 godzin i 30 minut. Pojawiły się też „czynniki zewnętrzne”. Objazdy wydłużyły trasę o 20 kilometrów i właśnie na tyle przed tablicą z nazwą miejscowości Aachen (Akwizgran) skończył się prąd. Przy całkowicie wyczerpanym akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 60 kWh licznik wskazywał 754,9 kilometra. Taką odległość udało się przejechać na jednym ładowaniu!
Oprócz wyjątkowo dużego zasięgu, mierząca 4,16 metra długości Ampera oferuje także sporo miejsca dla pięciu osób oraz bagażnik o pojemności 381 litrów (1274 litry przy złożonych siedzeniach). Jest to możliwe dzięki oszczędzającej przestrzeń konstrukcji z akumulatorami o dużej pojemności zintegrowanymi z podłogą pojazdu. „Das Elektroauto” zapewnia również typową dla Opla cyfrową łączność: Ampera‑e jest wyposażona w system multimedialny IntelliLink najnowszej generacji, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, oraz system Opel OnStar.
Elektryczny silnik rozwija moc odpowiadającą 150 kW/204 KM i dostępny moment obrotowy 360 Nm. Uzyskiwane dzięki niemu przyspieszenie? Od 0 do 50 km/h w zaledwie 3,2 sekundy i od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy. Zwiększenie prędkości w średnim zakresie obrotów od 80 do 120 km/h trwa 4,5 sekundy, co jest szczególnie ważne podczas wyprzedzania. Prędkość maksymalna została ograniczona do 150 km/h w celu zwiększenia zasięgu.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: