Ogrzewanie postojowe
Wiedząc o tym, że rozruch silnika po mroźnej nocy jest zwykle utrudniony (silnika Diesla szczególnie) oraz to, że takie rozruchy powodują przyspieszone zużycie par ciernych w silniku, stosuje się podgrzewacze.
Schemat obiegu cieczy w ogrzewaniu postojowym WEBASTO. |
![]() |
Fot. Producent |
Są dwa rodzaje takich urządzeń: powietrzne i wodne. Agregaty wodne służą zarówno do ogrzewania wnętrza pojazdu jak i podgrzewania zimnego silnika. Wykorzystują do tego celu paliwo ze zbiornika, które przez pompę podawane jest do komory spalania.
Niezależne ogrzewanie składa się z: programatora pozwalającego np. na określenie godziny włączenia, pompy paliwa, pompy płynu chłodzącego, wymiennika ciepła, komory spalania, świecy żarowej, czujnika płomienia. grzałki w układzie chłodzenia samochodu, czujnika temperatury na zewnątrz. Zużycie paliwa jest na poziomie 0,6 dm3/h. Takie układy podgrzewania pozwalają na efektywniejsze i sprawniejsze działanie pojazdów. Ciepły silnik pracuje ciszej i zużywa mniej paliwa.
Niezależne ogrzewanie postojowe zwiększa komfort, czyni jazdę bezpieczniejszą, chroni środowisko naturalne i jest rozwiązaniem ekonomicznym.
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
Zostaw komentarz: