Ogrzewanie postojowe

Wiedząc o tym, że rozruch silnika  po mroźnej nocy jest zwykle utrudniony (silnika Diesla szczególnie) oraz to, że takie rozruchy powodują  przyspieszone zużycie par ciernych w silniku, stosuje się podgrzewacze.

 

Schemat obiegu cieczy w ogrzewaniu postojowym WEBASTO.
Fot. Producent

Są dwa rodzaje takich urządzeń: powietrzne i wodne. Agregaty wodne służą zarówno do ogrzewania wnętrza pojazdu jak i podgrzewania zimnego silnika. Wykorzystują do tego celu paliwo ze zbiornika, które przez pompę podawane jest do komory spalania.

Niezależne ogrzewanie składa się z: programatora pozwalającego np. na określenie godziny włączenia, pompy paliwa, pompy  płynu chłodzącego, wymiennika ciepła, komory spalania, świecy żarowej, czujnika płomienia. grzałki w układzie chłodzenia samochodu, czujnika temperatury na zewnątrz. Zużycie paliwa jest na poziomie 0,6 dm3/h. Takie układy podgrzewania pozwalają na efektywniejsze i sprawniejsze działanie pojazdów. Ciepły silnik pracuje ciszej i zużywa mniej paliwa.

Niezależne ogrzewanie postojowe zwiększa komfort, czyni jazdę bezpieczniejszą, chroni środowisko naturalne i jest rozwiązaniem  ekonomicznym.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze