
Ograniczenia prędkości dla motocyklistów w Dolomitach
Miał być eksperyment – ograniczenia prędkości zostają. Motocykliści uwielbiają Alpy, jednak mieszkańcy i władze regionów widzą w tym problem.
Ograniczenia prędkości dla motocyklistów, ustalone w sezonie letnim 2020 na niektórych drogach w Dolomitach, zostają podtrzymane w 2021 roku. Zarząd dróg prowincji Trentino (Włochy) ustanowił ograniczenie prędkości do 60 km / h na tych odcinkach dróg w Dolomitach, które są szczególnie popularne latem wśród motocyklistów.
W ubiegłym sezonie nałożone ograniczenia miały mieć formę eksperymentalną, żeby sprawdzić, jak one wpłyną na natężenie ruchu motocyklistów w regionie i ilość wypadków z ich udziałem. Jednak wyniki wprowadzenia ograniczeń nie były do tej pory wymierne z powodu pandemii i mniejszego ruchu turystycznego, stąd decyzja o przedłużeniu akcji.
Ograniczenie prędkości dotyczy generalnie wszystkich pojazdów, ale na niektórych trasach ma zastosowanie tylko do motocykli. Motocykliści zwracają uwagę na zagrożenie, jakie niesie ograniczenie prędkości tylko dla nich, podczas, gdy inne pojazdy, tą samą drogą mogą przemieszczać się znacznie szybciej.
To nie jedyne ograniczenia dla motocyklistów wprowadzone w Alpach w ubiegłym roku. Od czerwca do października 2020 na niektórych trasach Tyrolu obowiązywał zakaz jazdy motocykli z silnikami spalinowymi, które zgodnie z fabryczną homologacją przekraczają poziom hałasu 95 dB (A). Powodem wydania zakazu była ochrona mieszkańców przed zbyt dużym poziomem hałasu, przy czym poziom hałasu generowany przez jeżdżące samochody nie był wcale brany pod uwagę.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: