Odświeżone Audi Q2 zaoferuje 5 mocnych jednostek napędowych: trzy TFSI i dwie TDI
Niemiecki producent odmłodził model Q2 i już na pierwszy rzut oka uwagę zwracają wydłużone, sportowe linie nadwozia oraz nowe reflektory. Pod maską możemy natomiast znaleźć 5 mocnych jednostek napędowych: trzy TFSI i dwie TDI. Co jeszcze się zmieniło?
Po liftingu Q2 stało się o kilka milimetrów dłuższe i obecnie mierzy 4,21 metra, podczas gdy szerokość (1,79 m.) i wysokość (1,54 m.) pozostały takie same. Współczynnik oporu powietrza: 0,31 (z zawieszeniem sportowym) to najwyższa wartość w tym segmencie.
Projektanci, odmładzając model Q2, również w jego tylnej części zastosowali motyw wielokąta, który charakteryzował już wcześniej linię przodu i ramion. Dyfuzor zintegrowano ze zderzakiem tylnym, a na jego powierzchni znajdziemy przetłoczenia w kształcie pięcioboków. Zmodyfikowano również przód, w tym powierzchnie pod reflektorami, które efektownie wyeksponowano. Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz umieszczona nieco niżej, dzięki czemu przód wydaje się szerszy. Jej grill interpretuje również motyw wielokąta. W liniach wyposażenia „advanced” i „S” pomiędzy grillem, a maską silnika znajdują się wąskie szczeliny.
Reflektory diodowe są w odmłodzonym Audi Q2 dostępne standardowo, a reflektory Matrix LED – jako opcja. Siedem pojedynczych diod LED umieszczonych we wspólnym module generuje inteligentnie sterowane światła drogowe.W przypadku świateł tylnych klienci mają do wyboru dwie wersje LED – z dynamicznymi kierunkowskazami lub bez nich. Jeśli na pokładzie znajdują się reflektory Matrix LED, dynamiczne kierunkowskazy są standardowo dostępne również w światłach tylnych. Ponadto, reflektory przednie i tylne nowego Q2 emitują ustalone sekwencje świetlne po zablokowaniu i odblokowaniu samochodu.
Do palety barw tego kompaktowego SUV’a dodano pięć nowych kolorów: zielony Apple to zupełnie nowy dla Audi lakier, a szary Manhattan, niebieski Navarra, szary Arrow i niebieski Turbo są nowościami jeśli chodzi o model Q2. Panele z tworzywa na słupkach C, w zależności od linii wyposażenia mogą mieć kolor lakieru nadwozia lub być utrzymane w odcieniach czerni, szarości lub srebra.
Wśród opcjonalnego wyposażenia nowego Q2 znaleźć można również sportowe fotele z powiększonymi bokami, dwustrefową, automatyczną klimatyzację oraz dodatkowe ogrzewanie. Bagażnik kompaktowego SUV’a ma wciąż 405 litrów pojemności, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność ta zwiększa się do 1050 litrów. Elektrycznie zamykana pokrywa bagażnika oraz hak holowniczy dostępne są opcjonalnie.
Na polskim rynku, nowe Audi Q2 wyposażane będzie w mocny silnik benzynowy 1.5 TFSI o mocy 150 KM i o 250 Nm momentu obrotowego.
Siedmiobiegowa skrzynia automatyczna S tronic dostępna jest opcjonalnie. Dla najmocniejszej wersji benzynowej dostępny będzie również napęd na cztery koła quattro. Jego wielopłytkowe sprzęgło przekazujące w razie potrzeby część momentu obrotowego na koła tylnej osi, jest podzespołem zupełnie nowej generacji.
Na życzenie, Audi dostarcza sportowe zawieszenie, które obniża karoserię o dziesięć milimetrów. Alternatywnie, zawieszenie jest dostępne z funkcją regulacji amortyzatorów, co dodatkowo zwiększa zakres dostępnych ustawień zawieszenia. Zawieszenie to zawiera również system Audi drive select dynamic, który jest też dostępny oddzielnie.
Ofertę felg i opon otwierają felgi 16-calowe z oponami o rozmiarze 205/60, a zamykają dostarczane przez Audi Sport felgi 19-calowe z oponami 235/40. W ofercie znajdziemy też trzy nowe wzory felg. Dzięki prawie 15-centymetrowemu prześwitowi, Audi Q2 dobrze radzi sobie w lekkim terenie, a system kontroli stabilizacji ESC posiada zintegrowany tryb off-road.
Standardowy system Audi pre sense front wykorzystuje radar do obserwacji obszaru przed samochodem w celu uniknięcia wypadków lub zmniejszenia ich dotkliwości.. Systemy opcjonalne są zebrane w trzech pakietach „Drive”, „Safety” i „Parking”.
Przedsprzedaż nowego Audi Q2 rozpocznie się na europejskich rynkach jeszcze we wrześniu tego roku. Krótko po rynkowej premierze wprowadzona zostanie seria limitowana edition one. Samochód tej serii polakierowany będzie w kolorze zielonym Apple lub szarym Arrow. Zderzaki z linii S w kontrastowym kolorze szarym oraz duży spoiler na tylnej krawędzi dachu dodają autu dodatkowych akcentów. Elementy ozdobne – obudowy lusterek i pierścienie w logo Audi – pomalowano na czarno. Reflektory Matrix LED, 19-calowe felgi od Audi Sport i sportowe zawieszenie, jeszcze bardziej podkreślają wygląd tego limitowanego modelu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: