Odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A1 zostanie zlikwidowany. Kiedy?
Zbliżający się koniec prac na trasie głównej i związane z tym zmiany w czasowej organizacji ruchu oznaczają też stopniową likwidację odcinkowego pomiaru prędkości.
Budowa czterech z pięciu odcinków autostrady A1, pomiędzy Tuszynem i Częstochową, zmierza ku końcowi. Obecnie kierowcy na całym, około 80-kilometrowym odcinku, korzystają z nowej jezdni, a przed końcem tego roku będą mieli do dyspozycji obie jezdnie, pomiędzy Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim oraz Kamieńskiem i początkiem obwodnicy Częstochowy.
Zbliżający się koniec prac na trasie głównej i związane z tym zmiany w czasowej organizacji ruchu oznaczają też stopniową likwidację odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). Został on zainstalowany na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wykonawców inwestycji, aby wyegzekwować przestrzeganie przez kierowców obowiązującego ograniczenia prędkości na placu budowy.
Odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A1
Głównym zadaniem odcinkowego pomiaru prędkości było poprawienie bezpieczeństwa zarówno uczestników ruchu, jak i pracowników budowy. System miał działać w okresie budowy drogi, do wprowadzenia znaczących zmian w organizacji ruchu.
Obecnie, za sprawą przystąpienia do rozbiórki 250-metrowego odcinka tymczasowej, bitumicznej nawierzchni w miejscu dawnego skrzyżowania DK1 z DK42 w okolicy Radomska oraz zmian w czasowej organizacji ruchu, wyłączono OPP na 40-kilometrowym fragmencie przyszłej A1, pomiędzy węzłami Kamieńsk w woj. łódzkim oraz Mykanów w woj. śląskim.
Nadal obowiązuje jednak ograniczenie prędkości do 70 km/h na drugim, 16-kilometrowym odcinku pomiędzy Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim. Tam OPP nadal działa.
Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: